Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor - ping og pakketap

Anbefalte innlegg

Har siste uka vært jævlig plaget med elendig ping og mye lag
når jeg spiller online. Problemet gjelder kun på dagtid og til rundt
midnatt. Hele natten og til litt utpå morgenen er alt bare bra og slik
det skal være.

Har feilmeldt til Telenor, men fikk melding tilbake om at feilsøkingen
ikke fant noe feil med telenors utstyr :dontgetit:
Har kjørt traceroute og alt det der og opplever packetloss på godt over
50 % på flere av telenor.net nodene. Dette er jo sinnsykt mye :ohmy:

Testet også igår ettermiddag flere speedometer, resultatet på min 1024/256
linje varierte fra 500-900 kb/sek på download, de fleste gangene havnet
den på ca.700 :mad: På upload fikk jeg ikke mer enn 192 kb/sek.

Syns dette er litt snodig. Har hatt Telenor ADSL i nesten 4år og har aldri hatt
problemer som dette. Tror selv at det kanskje kan være kapasitetsproblemer
på sentralen jeg er tilkoblet, siden dette bare skjer på dagtid.

Noen som har samme problem som meg eller har noen peiling på hva jeg skal gjøre? Har sendt enda en feilmelding til Telenor (en litt sint en), venter på svar
fra dem idag. Vurderer også å bytte til Bluecom som har bygd egne sentraler her :thumbup:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har aldri hatt noe slikt som det du snakker om, får alltid over det jeg har oppgitt som download på itavisen sitt speedometer. Sikker på at du ikke har klart å installere netlimiter eller kanskje du har oppe noe slikt som DC++, torrents etc kjørende i bakgrunnen som stjeler av linja di?

Lenke til kommentar

dette har jeg også merket den siste tiden.linjer går ned og adsl lampa forsvinner for så å komme tilbake etter 1-2minutter.Dette gjør jo da selvsagt at jeg mister kontakten med server'n jeg spiller på og må vente lenge for å komme inn igjen.

Dette problemet med telenor oppstår også ofte når jeg og søstra mi surfer web'n.(hver sin pc)

Vet av erfaring at det er nytteløst å ringe telenor når det er sånne problemer da de bare skyver deg vekk på en måte som tilsier at det er din egen pc som er skyld i problemene.dette gjør de da gang på gang. :hmm:

Jeg har ingen binding på mitt online abbonement så jeg blir nok å bytte om dette tullet fortsetter fremover.

b0rre

Lenke til kommentar

Bare å bytte leverandør! Hadde samme problemet før jeg bytte over til annen ISP. Nå funker det glimrende.

Å prøv ikke å ringe Telenor for å få hjelp! Der sitter det bare nedsnødde snøsokker som forteller deg at det er hvertfall ikke no feil deres utstyr. Yeah right!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...