Gå til innhold

Tips til jakt etter TV

Anbefalte innlegg

Lurer hovedsaklig på bra webshopper jeg kan regelmessig sjekke etter tilbud.

Må først si at jeg ikke har peiling på lyd&bilde, men jeg har iallfall tenkt å kjøpe meg en Widescreen TV i nærmeste fremtid. Har bestemt at den må være minst 28", widescreen og helst 100hz. Bør heller ikke koste mer enn ca 5000kr (derfor ønsker jeg å scoute etter tilbud).

Var egentlig fast bestemt på 100hz, helt til jeg leste at det fører til dårligere bildekvalitet. Hvor ille er egentlig dette på en TV i den prisklassen?

Er veldig bekymret for øynene mine om jeg skal kjøpe en 50hz TV. Ettersom de virkelig fikk svi når jeg i en periode spilte ps2 på en TV vi har hjemme. Når jeg ser TV til vanlig sitter jeg en del lengre ifra, så da merker jeg det ikke. Men når det gjelder gaming, så foretrekker jeg å sitte nærmt, så det tilsvarer pc avstand (blir seff lengre ifra siden bildet er større), jeg er jo tross alt vant til pc gaming. ;)

TV'en vil for det meste bli brukt til å se serier/filmer via tv-out. Vil det da være fordelaktig med 100hz?

Tar også gjerne imot tips om merke, men jeg antar at Philips, Sony og Thompson er bra valg. Men som sagt har jeg jo egentlig ikke peiling..

Spør kanskje litt dumt her, men setter stor pris på eventuell hjelp.

Endret av BadLoser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Takk for svaret.

Jeg har nå blitt anbefalt og fått et tilbud på en Panasonic TX32PX10F, 32" Widescreen 100hz TV.

Orginal pris er 8995kr, men jeg kan få den med venne-rabatt på elkjøp til 8100kr.

Er det et bra kjøp?

Fikk høre at den var noe av det bedre i den prisklassen, er det noen andre som har en slik og kan kommentere?

Vil bli hovedsaklig bli brukt til å se serier via tv-out..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...