Naits Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Samsung SyncMaster 957MB Hva tror dere om denne skjermen? Er den et godt kjøp? Eller finnes det bedre alternativer til samme prisklassen? Jeg er ute etter å kjøpe meg en skikkelig god 19" CRT i denne prisklassen, og jeg tenkte kanskje at denne ville gjøre susen? På forhånd takk! Mvh, Naits Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Jeg har den skjermen, og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den! Den er sylskarpt bilde og gode farger. Den er Dynaflat (altså er glasset flatt, mens bildet er buet), men det blir fort vant til Anbefaler den på det sterkeste. Jeg er storfornøyd med skjermen Edit: Den er ganske kompakt også. Noe som er praktisk. Endret 22. september 2004 av Apoc_ Lenke til kommentar
Naits Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Det jeg lurer litt på da, er hva som rettferdiggjør prisforskjellen på store og lillebror. Storebror er den som jeg har lista opp i produkguiden. Lillebror Storebror Prisforskjellen på Netshop for disse to er 600kr. Hva er forskjellen? Lillebror er til og med 3 kilo lettere, og greier å kjøpe 1600x1220 på 1Hz mer! (1600x1200@76Hz istedet for 75Hz som 957MB har) Endret 23. september 2004 av Naits Lenke til kommentar
immo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg har selv en 957MB. Jeg synes det er litt irriterende at man ikke får bildet justrert helt flatt eller helt rektangulært. Ellers en ok skjerm. Jeg er kanskje litt farget av å ha hatt LCD en stund så skal ikke uttale meg om skarphet osv. Grei skjerm - så lenge du ikke vil bry deg om litt buet/skjevt bilde (ikke mye) Vær oppmerksom på at denne har dot pitch (eller hva det heter) på .20 Noen mener det ultimate her er .24 eller .25 mens noen sier så lite som mulig. Her er jeg dog på litt ukjent grunn Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det jeg lurer litt på da, er hva som rettferdiggjør prisforskjellen på store og lillebror. Storebror er den som jeg har lista opp i produkguiden. Lillebror Storebror Prisforskjellen på Netshop for disse to er 600kr. Hva er forskjellen? Lillebror er til og med 3 kilo lettere, og greier å kjøpe 1600x1220 på 1Hz mer! (1600x1200@76Hz istedet for 75Hz som 957MB har) Lillebror har ikke flatt bilde så vidt jeg vet. Den har vanlig buet skjermflate. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Vel, hvis jeg ikke har misforstått helt, så har vel ikke storebror det heller. Bare flat skjerm på "utsida" Men på "innsida" er bildet buet? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Ja det er riktig, men man får følelsen av flatt bilde. En klasse på skolen bruker "lillebror" og jeg synes det er mye dårligere bilde på de. Dessuten støtter "storebror" mye høyere oppløsning og hertz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå