Gå til innhold

Spill flimrer på min Hansol H950 LCD

v0iDDr0iD

Anbefalte innlegg

Jeg har relativt lite peiling på skjermer, men har snevret inn problemet nok til at jeg tror dette er riktig forum å bruke..

Inntil nylig har alt fungert prima, bortsett fra at intro-sekvensen på Civilization 3 har flimret til det ugjenkjennelige, men ettersom det bare var et par sekunder & spillet kjører fint etterpå gadd jeg ikke tenke noe mer på det.

Oppsettet mitt er forresten

XP2500, Abit nf7-s v2.0, 2*512mb Geil golden dragon

Radeon 9600pro atlantis + (DVI)-> Hansol H950 @ 1280*1024 70Hz

clean install av winXP SP1++, oppdaterte drivere

Da jeg la inn doom 3 her om dagen, kom samme flimringa, bare at det nå ikke gir seg etter intro sekvensen. Har prøvd å sette ned til 1024*768 60Hz, uten effekt. Spillet kræsjet forresten ganske grundig et par ganger også. Ga derfor f i doom 3 (som dere skjønner er jeg ingen stor gamer :), men da samme problemet nettopp oppstod ved første gangs oppstart av Colin McRae Rally 04 bestemte jeg meg for å prøve å finne ut av hva som skjer... forhåpentligvis er det noen luringer her som kan hjelpe!

Alt funker som sagt bra bortsett fra helt nye spill - eldre som f.x. Morrowind, Silent Storm, NWN osv går flytende. Jeg får uten å kunne begrunne det følelsen av at det har noe med oppdateringsraten/frekvensen i det jeg går over i fullscreen å gjøre..

Når det gjelder drivere, så skjer dette både med windows sine og med Hansol's offisielle. Har brukt noen kvarter nå og da på å google rundt, uten å finne andre med lignende problemer/løsninger, så jeg håper noen kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan fikse dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...