Gå til innhold

120mm kabinettvifte i chieftec dragon

bjovas

Anbefalte innlegg

Håper folk ikke har svart på dette for ofte, har ikke funnet svar på akkurat det jeg lurer på:

Etter at jeg stappet støymatter i mitt chieftec dragon midi/full tower (med dør) har det blitt for varmt for min ene 80mm kabinettvifte, og jeg har derfor bestillt en 120mm, relativt støyvennlig sak...

Hvordan bør jeg sette opp disse to viftene? Har dere noen bilder av hvordan man monterer en 120mm vifte på beste måte?

Jeg har en 80mm vifte som suger av Taisol GK760 CPU kjøleren min, er det bedre om den blåser på?

Takknemlig for svar, enda mer takknemlig for svar med bilder av 120mm i Dragon! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: blåse inn eller ut på cpu?

Svar: Det er smak og behag, kommer an på hvor man har kabinettviftene sine.. jeg ville tro det kjøler best vis du heller setter den til og blåse på. prøv selv og se tempforskjellen...

2: plassering av vifter

svar: Det ultimate oppsettet med 2 vifter er vel og ha en til og suge luft inn nede, og en til og blåse ut høyt oppe(correct me if i`m wrong), mht at varmluft stiger... ville plassert den øverste i "taket" mellom psu og dreva... den inn kan være i sidedøra eller foran langt nede..

happy hunting!

Lenke til kommentar

Jeg er med på det med luftsirkulasjon... Hadde vært greit å ha den 120mm til å blåse ut av kabinettet gjennom topplokket?

Er bare litt halvnervøs for å sette i gang å jukke med kabinettet, er i tilfelle første moden jeg gjør...

* Lyst, men nervøs *

Lenke til kommentar

Jeg brukte en Dremel - en av de bedre julegavene jeg har fått! Det aller fineste hullet får du ved å bruke en hullsager som du fester på borrmaskina. Litt vanskelig å forklare for du har to typer: En som er rett og slett en rund sag og en som er som en passer nesten med en kniv som kan justeres ut fra sentrum. Det er denne siste jeg tenker på. Ellers, lurer du på hvordan du skal lettest tegne opp hullet? Ta en CD og legg over 120mm vifta... Fett ikke sant? :wink:

Lenke til kommentar

Har sett flere som har gjort lignende ting av det superdigg gjorde, skulle ikke by på noe store problemer. Det er viktig å tenke på hvordan du vil at luftstrømmen skal gå når du monterer vifter, og montering på toppen av kabinettet er en finfin løsning.

Lenke til kommentar

Jeg tror at det jeg kommer til å ende med er en 80mm som står i den nederste diskboksen og suger inn. (Som før)

Så har jeg en 80mm som står på en Taisol GK760 kjøler med en sånn 60-80 adapter, der har jeg tenkt å ta vekk adapteren og sette vifta rett på ribba og blåse ut.. Jeg kommer antagelig til å lage et hull i døra med en sånn trakt til å ta lufta fra cpuvifta vekk med..

Til sist setter jeg den 120mm til å blåse ut gjennom topplokket.. Tenker det skal bli greit...

Fikk vifta i dag, en slik som denne:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC12FAB

Den hadde en liten durelyd som jeg egentlig ikke hadde venta meg... Går det an å skru ned hastigheten enda mer enn med den regulatoren som fulgte med?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 18:41, Ghadafi skrev:

Jeg tror at det jeg kommer til å ende med er en 80mm som står i den nederste diskboksen og suger inn. (Som før)

Så har jeg en 80mm som står på en Taisol GK760 kjøler med en sånn 60-80 adapter, der har jeg tenkt å ta vekk adapteren og sette vifta rett på ribba og blåse ut.. Jeg kommer antagelig til å lage et hull i døra med en sånn trakt til å ta lufta fra cpuvifta vekk med..

Til sist setter jeg den 120mm til å blåse ut gjennom topplokket.. Tenker det skal bli greit...

Fikk vifta i dag, en slik som denne:

Den hadde en liten durelyd som jeg egentlig ikke hadde venta meg... Går det an å skru ned hastigheten enda mer enn med den regulatoren som fulgte med?

Duh, å sette vifta rett på kjøleren funker kjempebra, og vifta bør suge. Prøv å få litt avstand mellom ribba og vifta, jeg brukte strips og det funka flott. En fanduct for å lede varmlufta ut er en god tanke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...