Lock-Aze Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Hei, jeg har lyst på ny CPU og ett nytt hovedkort, jeg hadde tenkt å bruke dette til spilling, vil det bli stor ytelsesforskjell mellom disse CPU'ene 1 : Socet 754 AMD Sempron 3100+ 2 : Socet 754 AMD Athlon 64 3000+ 3 : Socet 939 AMD Athlon 64 3500+ Jeg hadde tenkt å kjøpe denne rammen : GEIL 1GB DDR PC3200 Dette skjermkortet : AOpen Aeolus 6800GT DV256 Og ny PSU : OCZ Powerstream 420W Kan dette bli ett bra oppsett Er det noe som jeg har valgt feil, eller burde skifte radikalt på ??? Værsåsnill og kom med input, jeg vil ha en pc som blir bra å spille på, helst kjøre Doom 3 og HL2 på oppimot max (jeg fatter at, skal jeg få disse spillene til å yte max så må jeg ut med mange flere tusenlapper enn det jeg har råd til nå.. ) Takker for all hjelp da folkens... Edit : Skifta skjemkort Endret 22. september 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Vil tro at A64 3000+ gruser en Sempron 3100+ ihvertfall. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Vil tro at A64 3000+ gruser en Sempron 3100+ ihvertfall. Ja, var egentlig det jeg var mest interesert i å vite, om den "gruser" den, eller om det er en nesten ikke merkbar forskjell i ytelsen... Noen som har link til eller har benchmarks på noe av dette ? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Sempron 3100+ er litt svakere enn A64 2800+ Sempron 3100+ er en A64 prosessor, men som har halvert L2 Cache og deaktivert støtte for 64bits. Grunnen til at den har høyere Pr-rating, er at den bruker en ny Pr-rating som er ment for å sammenlignes med Intel Celeron D sereien. Beste kjøpet (mest for pengene) er S754 med A64 3000+ Endret 21. september 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Beste kjøpet (mest for pengene) er S754 med A64 3000+ Ok, da går jeg for A64 3000+ blir rammen jeg valgte å passe bra med dette systemet?? Er det noen bra Socet 754Hk å anbefale ? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Skjermkortet du linker til er PCI Express, og det er vel ikke kommet hovedkort, verken på socket 754 eller 939 som støtter dette. Velg et AGP kort i samme prisklasse. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Skjermkortet du linker til er PCI Express, og det er vel ikke kommet hovedkort, verken på socket 754 eller 939 som støtter dette. Velg et AGP kort i samme prisklasse. ok, hadde egentlig ikke sett så hardt på skjermkort, var mest interesert i å finne ut hvilket HK og prosessor jeg skulle ha først, skjermkort tar jeg etterpå, men, som du sier, kanskje finne ett som passer med HK'et Tenkte foresten på dette HK'et : AOpen AK89 MAX Endret 22. september 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Jeg ville gått for Asus K8N / Asus K8N-E Deluxe eller MSI K8N Neo Platinum Edition / MSI K8N Neo FSR. EDIT: DFI Lanparty gjorde det best i roundupen til AnandTech. Endret 23. september 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Vel, jeg tror jeg får stole på AnandTech da, de har sikkert testa mer HK enn jeg kommer til å gjøre.. Nå venter jeg bare på penger til å kjøpe dette, trege lønninga... Så jeg får opp en PC som jeg kan spille noe annet enn DiscWorld på.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Geil-minnet og CPUen din kommer nok til å stortrives, det gjør ihvertfall mine brikker! Når det gjelder hovedkort, bør du styre unna alt som heter nForce3 150. De nyeste hovedkortene har nForce3 250, som er en kraftig ansiktsløftning i forhold til 150-serien. Finn deg et passe nForce3 250-kort du, eller kanskje K8T800 pro. De er ikke dumme de heller. Edit: Skjermkortet du tenker på er supert og flott, men du bør ikke låse deg til Aopen som produsent. Jeg vet at du får tak i billigere 6800GT, men ytelsen er den samme. Eller kanskje du bare mente 6800GT generelt. Og til slutt, strømforsyningen kan du bare videresende til meg, for jeg er ikke misunnelig eller noe! Endret 23. september 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) okidoki, etter MYE om og men så er dette det jeg har kommet fram til: Komplett oppsett. Har sikkert valgt en komponent (eller 5) feil da Er bare å komme med kommentarer, positive eller negative. Men for meg så ser det ut som ett bra oppsett til 11 000, HÅPER dette er ett oppsett som jeg f.eks kan spille Doom 3, HL2(hvis det kommer ut da) og andre FPS og point'n shoot spill Edit : takk for input på HK både Dingot0m og Playmofetish, hjalp meg å komme fram til ett oppsett som jeg personlig tror kommer til å bli bra. Endret 23. september 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
meeg Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ser ut som ingen av webshoppene har alle varer. Jeg ville heller funnet nogenlunde samme oppsett hos én webshop. F.eks MPX, Netshop, PSdata eller Komplett. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg anbefaler en system disk i tilleg da får man litt mer ytelse. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Sempron 3100+ er en A64 prosessor, men som har halvert L2 Cache og deaktivert støtte for 64bits Stemmer ikke, Sempron er basert på barton kjernen og har dermed ikke 64bits instrukser i det hele tatt,di er ikke disablet. Den har derimot støtte for sokkel 754 og er dermed et godt kjøp for di som ønsker å ha oppgraderingsmuligheten til 64bits senere. Hardware sin artikkel om sempron Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Du kan absolutt spille Doom3 på det der, men skjermkortet du har valgt har "bare" ¨128MB DDR. Standard 6800GT har jo 256MB GDDR3-minne, noe som gjør at skjermkortet yter bedre på høyere oppløsninger. Dette, eller dette, eller dette har disse 256MB. Er litt dyrere enn det du har valgt nå igjen da, men... Eller det første 6800GT du linket til. Du får nesten bare sjekke hvilken netbutikk som har flest av varene du skal ha, du sparer mer inn på frakt enn på forskjellene i prisene her. Det var mulig jeg formulerte meg litt feil om skjermkort i innlegget over, beklager det. Edit. Det var BARE 128mb ja! Endret 24. september 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Sempron 3100+ er en A64 prosessor, men som har halvert L2 Cache og deaktivert støtte for 64bits Stemmer ikke, Sempron er basert på barton kjernen og har dermed ikke 64bits instrukser i det hele tatt,di er ikke disablet. Den har derimot støtte for sokkel 754 og er dermed et godt kjøp for di som ønsker å ha oppgraderingsmuligheten til 64bits senere. Hardware sin artikkel om sempron Jo, det Speedster sier stemmer nok. Sempron 3100+ er den eneste Sempronen til Socket 754, og den er basert på Athlon64/Newcastle-prosessorer, men halv L2 og uten 64-bit. Den andre Sempronene derimot, er til Socket A, og er for det meste basert på Barton hvis jeg har forstått det rett. Mulig noen av dem var basert på thoroughbred. Jævlig forvirrende ihvertfall! Men nå ha trådstarter bestemt seg for Athlon 64 3200+, og det bør han absolutt holde seg til! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Ser ut som ingen av webshoppene har alle varer. Jeg ville heller funnet nogenlunde samme oppsett hos én webshop. F.eks MPX, Netshop, PSdata eller Komplett. Njet, blir ikke aktuelt, såfremst nettshoppen jeg skal handle fra har god omtale på forumet så blir jeg nok å handle enkelt-deler, må uansett dele opp dette "kjøpet" over 2-3 måneder, siden jeg ikke får råd til å kjøpe alt "komplett" derfor jeg ikke gidder å "begrense" meg til en netshop, da jeg ikke ser noen vits. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Jeg anbefaler en system disk i tilleg da får man litt mer ytelse. jeg har en WD Raptor 37,5 GB 10 000 RPM 8mb S-Ata disk fra før, tenkte den ville holde som systemdisk jeg da.. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Du kan absolutt spille Doom3 på det der, men skjermkortet du har valgt har "bare" 128MB DDR. Standard 6800GT har jo 256MB GDDR3-minne, noe som gjør at skjermkortet yter bedre på høyere oppløsninger. Hepps, endret skjermkort til MSI GeForce 6800 GT256MB Dette ble bare 500 dyrere og virket som ett bedre kjøp Ps : Går ut ifra at du mente "bare 128" ikke "bare 256" så jeg endra det selv Edit : blir sikkert å handle alt annet enn : Hovedkort kabinett og strømforsyning hos PSdata, siden jeg allerede har dem som min nr.1 webshop og er kjempefornøyd med servicen de gir til meg Endret 24. september 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå