Gega Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Heisan godtfolk.. Jeg kjøpte 2 stk Cl56. Mye på grunn av at de skulle være støyfri i følge testen på barbara.no (karakter 10 av 10)... Men begynner å lure litt på om de har sittet å testet i et rom med mye støy for øvrig. Først trodde jeg at det bare var den ene maskinen som viften gikk ofte på og trodde at problemet var relatert til hardwarefeil. mulig det er det også. ikke vet jeg. Det kan vel umulig være nødvendig at cpuviften skal gå for fullt når man f.eks legger kabal eller driver med surfing på nett. synes det også er en irriterende susing hele tiden fra maskinene. Maskinene er utstyrt med 80GB 5400rpm toshiba disker. Kan det tenkes at det er noen drittdisker og at de utvikler for mye varme? Maskinene virker helt ok forøvrig men som sagt så er jeg ikke fornøyd med støyen.. Vil mer enn gjerne høre fra dere andre som har CL56 eller Zepto Znote4200. Går viften p deres maskin ofte under vanlig surfing på nett. Snakket med Whitebox tidligere i dag og de skulle sende en 60GB 7200 disk fra Hitachi..men om det hjelper igjenstår nå å se.. Mvh Gega Lenke til kommentar
ols Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 To "sensasjonelt stille" maskiner som trenger vifte kjøling ved surfing på nettet og denslags? Merkelig! Interessant! (for ikke å si sensasjonelt). Stå på til du finner løsningen, og skriv om det her. det er stort sett alt jeg kan si. Hva sier forresten Whitebox? Hevder de for fullt alvor at det er Toshiba diskene som er årsaken? (var dette standard disker som satt i maskinen v levering?). Går ut fra at du bruker vanligste type OS og har installert alle drivere og evt "utilities" som hører til maskinen. Har du vært inne i alle instillinger? Virker disse speedstep-greiene som skal drosle ned prossesorhastigheten ved mindre krevende bruk? Har du vært inne i bios og sjekket om det er noe i hardware settings som står feil? Går viftene like mye, enten du bruker nett eller batteri? Har du installert mange forskjellige programmer? De samme på begge maskinene? Har du sjekket prossesor bruk, om det er noen prosesser som går unødig i bakgrunnen og gjør CPU mer varm den behøver være. Har du eventuelt reinstallert windows m drivere og sjekket om problemet består med en "clean install"? Det er endel slike elementære spørsmål som det sef ikke skader å stille. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Jeg har innstallert alt som er av drivere og speedstepen ser ut til å fungere.. cpu kjører på ca 600mhz. Vet ikke om det finnes noe jeg kan gjøre i bios? Viftene går akkurat like mye om dem går på strøm eller ikke. Jeg mener den ene maskinen bråker litt mere enn den andre. Toshiba diskene er jeg usikker på om de er standard..standard står det vel 60GB 7200 Hatachi i dem, men i mitt tilfelle ville jeg ha 80GB og da ble det Toshiba Maskinene er helt nyinnstallert (WinXP) med SP2.. Er usikker på om de bråkte like mye før jeg la inn SP2. Jeg ringte Whitebox i går og i dag fikk jeg ny harddisk. har ikke fått testet enda men skal gjøre det i kveld. Whitebox påstår vel ikke at det ER toshiba diskene men sier at det kan være en mulighet. Vil fremdeles høre om det er noen andre som har disse maskinene og kan skrive litt om dem. Endret 22. september 2004 av Gega Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå