Kvalen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Men dette er for ca 10 år siden. Hvis vi tenker litt fremover. Folk kommer sikkert til å se tilbake på diskusjonen om GTA og Manhunt og le om 10 år frem i tid! Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Av nyere spill så har GTA3 og et annet spill jeg ikke kommer på i øybelikket vært på Dagsrevyen. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 kan ikke huske at det hang babylik fra taket tror de gærningene overdrev Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 kan ikke huske at det hang babylik fra taket tror de gærningene overdrev Vet ikke om det var babylik, men det henger noe fra en kjetting i taket som ser ut som en baby. Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Ingen babylik der nei.. Sjekka gjennom alle levlene i stad.. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 rare greier det der hadde doom og doom II Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 bryr meg ikke så mye uannsett. doom spillene suger hardt Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 bryr meg ikke så mye uannsett. doom spillene suger hardt [kyllingmannstemme] Ååååå så tøff du er da! [/kyllingmannstemme] Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Kan ikke si at jeg ser noe spesiellt til forandring i grafikken nei Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hihi "perverst"! Når skal almennheten få inn i nøtta at spill ikke påvirker oss.. Hadde spill påvirket oss ville majoriteten av min genrasjon oppholde seg på mørke plasser med høy dunk dunk musikk, og jakte rundt etter små "pille-lignende" objekter og se spøkelser farte rundt dem.... vent nå litt... Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 hehe, morsom artikkel. Syns ikke vold med så dårlig grafikk kan regnes som påvirkende. Ihvertfall ikke i våre grafikk-dager. off-topic: Finnes Doom1 eller/og Doom2 som abandonware?? det er jo såppass gammelt at det burde være på tide. og er det dessuten noen som helst mulighet å kjøre disse spillene i XP? Jeg skulle så gjerne ha prøvd Duke Nukem, Wolfenstein, Doom og andre gamle go´spill nå. Hvilke muligheter har jeg? jeg har sjekket abandonware-sider, men de få spillene som er interessante der, funker ikke i Windows XP. PS: for de som ikke vet, er abandonware så gammel software, at det nå er gratis. Ikke no ulovlig pirat-henvisninger her. Edit: Fløtepuding: greitgreitgreit, bare spurte om det var slik at noen av disse spillene nå var abandonware. jeg vet utmerket godt at dette er legendariske spill, og tenkte at de sannsynligvis var i salg ennå. Men hvis jeg kjøper f.eks Doom1, vil det funke til Windows XP da? Shareware av Doom på www.dosgames.com. Funker i min XP. Skal sies at min GeForve 4200 ikke liker Doom like godt som ATi 3D Rage som jeg har på den andre PC-en. Trodde først det var grafikkmotoren, fordi jeg kjører Final Doom glatt, men dere kan tro jeg ble overrasket når den tregeste PC-en dro Doom best! Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Beklager å gjenopplive denne tråden så lenge etterpå, men det virker som om mange kunne tenke seg å børste støvet av doom igjen. Da vil jeg anbefale http://www.doomsdayhq.com/ Last ned doomsday applikasjonen, samt modellpakka (hvis ikke du syns 2d sprites er kult) og frag i vei! Du må bare ha .wad filene fra originale doom1 eller 2 (shareware doom1 følger med). Jeg synes det var minst like gøy som i gamle dager! Og dessuten er grafikken digg! Lenke til kommentar
Haajen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Kvinesdal, ja. Ikke overraskende. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Før den tiden ble bøker og tegneserier brent. De førte vist til kriminalitet? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Én ting jeg kom til å tenke på når jeg leser denne artikkelen igjen i dag, er at det ikke virker som om artikkelforfatteren har så mye i mot doom. Synes artikkelen beskriver spillet, og så sier den at noen tullinger ikke liker spillet. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Vel, jeg ble ikke særlig skremt da jeg spilte Doom i 93/94. Det var verre med Realms of the Haunting i 97 og System Shock II i 99. ;p Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kvinesdal, ja. Ikke overraskende. 5195160[/snapback] Hm? Lenke til kommentar
Ingiz Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 pøh. det er jo første doom som kom ut det er snakk om her... så dårlig lagt at eg holder på å le. det er jo ikkje unntak til at det er pervo, men allikevel... :!: Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Eh, hva baserer du dette på? Sitter du og sammenligner med Half-Life 2? DOOM da det kom ut var et ganske så bra (og på den tiden voldelig) spill. Det var egentlig litt revolusjonerende, og det er vel det 3D-spillet som blir husket mest (sammen med D3D og Wolfenstein 3D). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå