Pilot_ Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Heisann! Jeg har laget til et påmeldingsskjema.. det ser sånn ut: <form method="post" action="pameldte.html"> Navn: <br><input type="text" size="30" name="navn"><br> E-post: <br><input type="text" size="30" name="e-post"><br> Nick: <br><input type="text" size="30" name="nick"><br> Alder: <br><input type="text" size="30" name="alder"><br> Bosted: <br><input type="text" size="30" name="bosted"><br> <input name="submit" type="submit" value="Meld deg på"> Hva mer (av script ect) må til for at jeg skal få sendte dette til mailen min når de trykker "Meld deg på"? Lenke til kommentar
sprintf Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 1. Opprett et PHP skript for validering og sending av epost. Her er et skript som er gratis og som funker nogenlunde bra: MIME e-mail Message Class 2. Sett "action" på HTML formen til å pke til PHP email skriptet. 3. Vurder hva u trenger av sikkerhet og juster skriptet i tråd med dette. F.eks. trenger du bekyttelse mot "flooding", spam osv? _ Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Skal ikke det gå ann og ha begge scriptene i ett på en måte..? At nedenfor skjemaet i scriptet legger man inn hvor mailen skal sendes... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Skal ikke det gå ann og ha begge scriptene i ett på en måte..? At nedenfor skjemaet i scriptet legger man inn hvor mailen skal sendes... Joda, det er fullt mulig. Men da må du ha et script som sjekker om informasjonen er blitt sendt fra formen, og printer ut formen/sender mailen alt ettersom.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Ja, ok.. Noen som kunne hjulpet meg med det.. Helt enkelt. Skal bare sendes direkte til mailen når jeg trykker meld deg på :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå