avtrekkeren Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Sitter med en bærbar samt to stykk desktop PC'er hjemme, alle er tilkoblet switch ved hjelp av vanlig nettverkskabel. Det jeg leter etter et en eller annen ting for å sette i den ene porten på switchen (som nå er tilkoblet min bærbare med kabel) slik at jeg kan danne trådløs link mellom switchen og bærbar. Denne må også kunne sikres slik at uvedkomne ikke får tilgang. Eller er det kanskje best og billigst om jeg får tak i en trådløs switch? Evt forslag? Har ikke trådløse nettverkskort på de andre maskinene. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Ingen? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Kan ikke si å ha sett en kabel-->trådløs konverter, men hvis du kjøper et trådløst aksesspunkt og kobler det i switchen så blir jo ikke det så dyrt så lenge ikke hastigheten på den bærbare er så farlig. Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122943&cks=PRL Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Takker Den funker sånn at man bare kobler en kabel mellom den og switchen? Og vil http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300828&cks=PRL være en mulighet for 54mbps nett? Vil gjerne ha det raskere enn 11mbps. Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Vil kanskje anbefale denne istedet, kjent for å gi bedre dekning. 3com AP Ja, begge vil gi deg 54g-hastighet. Du vil kunne gjøre det du ønsker så lenge du har en ethernet-port å plugge enheten (AP'et) inn i, og switchen din er utmerket til det formålet. WPA som begge disse to enhetene gir deg gjør det hele sikkert i lange baner for et hjemmenettverk. Iallefall om du velger et "unknekkelig" passord, dvs. et som ikke lar seg gjette om du får de første 3-4 bokstaver/tall. eks: 654dfhghd5fg44e71 Fredrik. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Får sitte litt i tenkeboksen for å finne ut hvilken jeg skal velge! Takk for hjelp og grei forklaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå