fullifaencom Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Har en hp laptop som jeg har XP home og DOS6.22 på (trenger det for noe programmering av radio'r). Etter at maskinen hadde vært på rep hos HP forsvant valget i oppstarten for å starte DOS, tenkte jeg skulle være smart og installerte DOS på ny (samme partisjon). Etter dette startet dos opp, men ikke windows. Ikke noe problem tenkte jeg, siden jeg har lisens på PQ magic la jeg inn bootmagic og la inn windows og dos på menyen. Velger dos, alt ok, Velger windows, finner ikke OS. Noen tips? Har prøvd fdisk /mbr JEG ER DESPO! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har du sjekket boot.ini filen på c:? Hvordan ser den ut? Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 hmmm, det er ikke HP som har gjort noe da mens pc`en var på rep? kan hende det, iallefall utifra det jeg leser av posten du skrev. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 hmmm, det er ikke HP som har gjort noe da mens pc`en var på rep? kan hende det, iallefall utifra det jeg leser av posten du skrev. joda, hp har installert en eller annen test programvare på dos partisjonen (ser jeg når jeg booter fra diskett).... Noen som vet om jeg kan kjøre inn XP-pro over en home ed. installasjon uten å miste programmene som er installert? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Noen som vet om jeg kan kjøre inn XP-pro over en home ed. installasjon uten å miste programmene som er installert? Burde gå greit. Bare velg oppgradering... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå