Gå til innhold

Defekt HK; Nytt Socket A eller A64?

Anbefalte innlegg

Hei,

Som jeg etterhvert fant ut av denne tråden så har jeg et defekt hovedkort. Jeg trenger jo da et nytt, og lurer på om dere ville anbefalt meg å kjøpe et nytt Socket A kort, ha det i et snaut år og så kjøpe A64, eller rett og slett gå for det nå, når jeg først må ha et hovedkort... Jeg synes forsåvidt fortsatt maskina mi duger, men nå er det jo HL2-tid snart og alt...Hva ville du gjort? og hvorfor?

Min Hardware:

AMD Athlon XP 2100+

Defekt MSI-KT4-Ultra

512 MB Kingston PC333

Asus GF4 Ti4400

WD 120 GB 8 MB cache

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BTW Boxed kjølere suger

BTW, her tar du feil. Boxed-kjølere til Athlon 64 suger ikke. Lurer på hvorfor du mener de gjør det? For du har jo testet en selv, ikke sant?

Medrakil, Socket 754 var sammen med Socket 940 den første plattformen til AMD Athlon 64-serien. Fremover nå er den tiltenkt budsjett- (Athlon 64) og low-end-markedet (Sempron).

Socket 754 er i dag mest fornuftig hva pris/ytelse angår.

Socket 754: Athlon 64 og Sempron

Socket 939: Athlon 64, og Athlon 64 FX

Socket 940: Opteron og de/den første Athlon 64 FX

Lenke til kommentar

Komplett-demo , holder i lange baner.

Kortet er nok strippet men det har vel det du trenger , onboard 10/100 og noen USB 2 .

MSI KT4AV-L Hovedkort Socket A Retail KT400A,ATA/133, ATX,USB,AGP 8X,LAN-Demo . Tilgjengelighet: 3 stk på lager kr 295,-

På nyåret har vi AMD-64-0.9nm og XP-64 .

Lenke til kommentar

En A64 2800+ og et EPoX EP-8KDA3J(nF250GB) får du nå til ~2000,-

Det er nok et røverkjøp og vil nok hjelpe deg en god del når du skal spille hl2 og andre nye spill, Xp2100+ er jo ikke den aller sprekeste prosessoren akkurat.

Men det kan nok være lurt å slenge på en brikke med pc3200 ram også, det vil si +7-800,-

For et s939 vil det koste dobbelt så mye, men det vil sansyndligvis vare lengre.(men igjenn så er det ikke lenge til pci-e og ddr2 kommer til amd også, så hvor framtidsretta er det nødvendig å kjøpe nå? ;) )

Jeg anbefaler å ta en liten oppgradering til s754 nå, også tar du en storoppgradering litt lengre fram i tid.

Lenke til kommentar

Vel, en oppgradering nå og en til fram i tid blir litt kostbart, eh? Tror jeg kjøper et demobrukt Socket A sånn som 1955 snakket om og så kan jeg kjøpe nytt støff om 1/2 - 1 år... Da kan jeg sette opp en server eller noe på det Socket A-kortet og 2100+'en.. :p

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Vel, en oppgradering nå og en til fram i tid blir litt kostbart, eh? Tror jeg kjøper et demobrukt Socket A sånn som 1955 snakket om og så kan jeg kjøpe nytt støff om 1/2 - 1 år...  Da kan jeg sette opp en server eller noe på det Socket A-kortet og 2100+'en.. :p

Det ville jeg også gått for; funnet et billigt demo socket-A kort nå, og så kjøpt et socket 754/939-HK med nForce4 og PCIe etter nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...