neb Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 er microsoft visual C++ er det no tess? altså, kan ikke en sheit om C++ programering, men er litt hypp på å lære med basics.. fikk en cd pakke av fadern fra en eller annen IT skole, hvor dette programmet var inkludert. Version 6.. er dette et bra program å starte med? mvh bigben Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Det er helt greit, ja, men skaff deg en bok også. Lenke til kommentar
neb Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Det er helt greit, ja,men skaff deg en bok også. ok.. will do.. men et annet spørsmål.. Hva kan man egentlig lage med C++? tar gjerne i mot eksempler, hvis det er mulig! (kan grunnleggende java og action scripting) mvh bigben Lenke til kommentar
saboi Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) sad Endret 21. september 2004 av saboi Lenke til kommentar
Klette Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 fantasien setter grenser - og tid Kan du grunnleggende Java godt, så burde det ikke by på store problemer å sette seg inn i ett nytt språk, men det tar fortsatt tid. "Patience my fairly young apprentice" Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 microsoft visual c++ er like bra som alle andre programmer det er jo samme språk eller? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 http://www.research.att.com/~bs/applications.html Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det er vel smak og behag om hva man liker å bruke til utvikling. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er skikkelig GRØNN i programmering, er det da lurt å starte på c++ eller bør jeg starte med noe enklere, har da ikke programmert noe før what so ever. Lenke til kommentar
iobas Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 jadda bare å begynne rett på Lenke til kommentar
Izor Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 En ting til er c++ gratis eller må man betale for det? Vi ikke noen som har en url? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ja, det er gratis(det er vel ingen som kan hindre deg i å bruke et språk?). Men det som eventuelt kan koste penger er kompilator og tekst-editor, men det er det så mye gratis av så du trenger du ikke bruke pengene dine på. http://www.bloodshed.net Her har du kompilator og tekst editor i ett! Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 microsoft visual c++ er like bra som alle andre programmer det er jo samme språkeller? Det er ganske likt alle andre, men jeg syns ikke kompilatoren som følger meg er like bra, programmene jeg har mekka i MSC++ blir treger enn et program som jeg kompilerte i devcpp Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Du bruker for mye C++ og for lite Assembly Alt handler om hvordan du skriver det: int toInt(float value) { __asm { fld value // load value frndint // Round to integer fistp dword ptr [eax] // Store result in return register mov eax, ret_val // return out } } er kjappere (og bedre) en int a = (unsigned int)3.14f; Når sant skal sies så er Microsoft Visual Studio veldig grei å ha med å gjøre, det er absolutt et av de bedre utviklingsverktøyene. når det kommer til hastighet, så har jeg forsåvidt bare brukt PowerC, Open Watcom og gcc før (og ikke til noen stor grad) og på meg virker MSVC++ vel så bra som de andre. Lenke til kommentar
iobas Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 heh. jeg regner med at en kompilator klarer å lage like bra assembly som deg geirgrusom når det gjelder noe så trivielt som å caste til en unsigned integer. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Er det ikke noen regler for standard casting fra float, som gjør det noe gudjammerlig treigt? Mener at man kan instruere ICC til å se bort fra standarden i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 GeirGrusom, du er en barsk assemblymann som meg, men hold det unna et C/C++ forum :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå