Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MSN eller Google toolbar?


Anbefalte innlegg

Fælt så mange som ikke liker ie. Har ingen problemer med ie og prøvde opera en gang od det var en nedtur da den var treig i forhold til ie mange plasser, det endret seg dog da jeg satte opp cache og diverse slikt da. Men uansett ikke mere opera til meg.

Syns det er litt rart at så mange klager jeg og. Har nettopp lastet ned Firfox og det er også veldig tregt.

 

Holder meg til IE jeg. Da kan det være greit med en Google toolbar også. :)

Google toolbar er gull, men det er også de nye funksjonene i sp2 også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker Google Toolbar pga 2 ting: en basic popupblocker, og seff det uvurderlige google-søkefeltet som man alltid trenger fra tid til annen.

det er da google søkefelt i Opera og... i tillegg er det supersøk. skriv "g <søkestreng>" i adressefeltet (F2 for instant tilgang) og <søkestreng> blir søkt på i google. "s <søkestreng>" og supersøk blir utført søker i både alltheweb og google. pluss popup killer som opera hadde lenge før ie..

Lenke til kommentar

brukte google toolbar frem til jeg innstallerte sp2, nå har jeg droppet det. syns faktisk IE sin pop up killer faktisk fungerer bedre en google sin gjorde til tider..

 

har også firefox innstallert og det er jo bra, men liker ikke måten det behandler bilder på også er det litt mye bugs inni mellom. f.eks her på hw sida og de reklamene..

Lenke til kommentar
Hørte ikke folk hva John Nunes sa da..

Ikke bruk IE!

Hackeren fra Amerika fra har også et par råd til vanlige hjemmebrukere, rent bortsett fra å anvende den samme sunne fornuften som han preker om til bedriftsledere og sysop-er:

 

- Ikke bruk Internet Explorer. Da slipper du nitti prosent av alle virusene og ormene og pop-up-ene som alle er laget for den største nettlseren.

tror du skal ta det med en klype salt...

 

bare fordi du bruker IE så betyr det ikke at nødvendigvis blir kvitt alle virusene og ormene.

Har lenge brukt IE (uten virusprogram til og med) og kan ikke si jeg har hatt virusproblem.

 

men dog, kan godt ta det jeg sier med en klype også, kanskje jeg har vært heldig ?...

Lenke til kommentar
Hørte ikke folk hva John Nunes sa da..

Ikke bruk IE!

Hackeren fra Amerika fra har også et par råd til vanlige hjemmebrukere, rent bortsett fra å anvende den samme sunne fornuften som han preker om til bedriftsledere og sysop-er:

 

- Ikke bruk Internet Explorer. Da slipper du nitti prosent av alle virusene og ormene og pop-up-ene som alle er laget for den største nettlseren.

tror du skal ta det med en klype salt...

 

bare fordi du bruker IE så betyr det ikke at nødvendigvis blir kvitt alle virusene og ormene.

Har lenge brukt IE (uten virusprogram til og med) og kan ikke si jeg har hatt virusproblem.

 

men dog, kan godt ta det jeg sier med en klype også, kanskje jeg har vært heldig ?...

Hvis du ikke bruker AV, hvordan kan du si du ikke har virus?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke bruker AV, hvordan kan du si du ikke har virus?

http://housecall.trendmicro.com/

 

kan ikke svare for han andre her, men jeg bruker heller ingen aktiv virus-scanner og er heller ikke plaga av virus. ***Dog vil jeg ikke anbefale noen å kjøre uten virusscanner.***

 

og ja jeg bruker IE(blandt annet, bruker også opera og firefox der jeg føler at de gir en bedre opplevelse, men mest IE), og forresten har jeg pop-up blokker å for å søke på google skriver jeg bare "g søkestreng"(eller "p pakkenummer" for å få posten sin pakkesporing) akkurat som i opera...ikke installert noe plugin heller, dette er funksjonalitet som ligger i IE ;)

 

popup blokker kom med sp2 til xp, legg koden under i en reg-fil og kjør den for å få slikt google-søk...(med litt fantasi klarer du lett å lage flere søkeord også ;) )

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\g]
@="http://www.google.com/search?q=%s"
" "="+"
"+"="%2B"
"%"="%25"
"&"="%26"
"#"="%23"

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Selv liker jeg google baren godt, men mest pga søkefunksjonen. SP2 tar seg av blockinga, så det er grei skuring. Jeg har også Opera innstallert, men helt ærlig foretrekker jeg IE, regner med det er en vanesak. Har selv både AV, spywarefinner etc innstallert, men har enda ikke hatt problemer med virus. Tror faktisk mye av problemene rundt IE er løst med pop-up blokkeren.

 

Ellers mener jeg også at man skal ta kritikken av IE med en klype salt, det er utrolig mange som bruker IE og da er det også naturlig at det er flest som har problemer med denne nettleseren. Selv om noen skriver noe i en avis eller liknende er det ikke gitt at det er sant.

Lenke til kommentar

SP2 gir bedre popup blokkering enn Google Toolbar.

 

Autofill til Google Toolbar er praktisk når man bestiller fra diverse nettbutikker og skal fylle inn adresseinformasjon.

 

Jeg foretrekker for øvrig også IE fremfor Opera... Selv om Opera har en del funksjonalitet som sikkert kunne vært kjekt å ha.

Lenke til kommentar

Må bare si det igjen... Opera bare rocker! Og så slipper jeg å ha mer enn et vindu åpent... opera har tabs :love::love: (dette gjelder firefox også). I tillegg har den innebygd popup killer, enkel googlesøk, mousegestures, rask, husker hvilke sider du var på om den kræsjer (det gjør ikke IE, den tar med seg hele explorer shellet av og til også...)

 

i tillegg så laster den ned i bakgrunnen når du leter fram katalog til å lagre i, støtter skins, simple, small, complex.. er customizable, rett og slett megabra!

Lenke til kommentar
husker hvilke sider du var på om den kræsjer (det gjør ikke IE, den tar med seg hele explorer shellet av og til også...)

husker helt ærlig ikke sist jeg fikk IE til å krasje, men hadde problemet da XP var ganske nytt. Nå har ikke nyeste utgave av opera heller krasjet enda da, men har faktisk hatt flere krasj med Opera enn IE.

Lenke til kommentar
Skremmende at det er så mange oppegående brukere som forsatt bruker IE.

Trodde HW forumbrukere var over gjennomsnittet med tanke på hvor mye peiling de har på data.

Har brukt både Opera, Firefox og Internet Explorer.

Pr. idag bruker jeg kun Internet Explorer. Grunnen er at dette er en nettleser som fungerer på alle nettsider og fungerer med plugins osv.

 

Sikkerheten opplever jeg ikke som noe problem bare man er forsiktig med hva man installerer. Har aldri vært plaget med spyware osv.

 

Med Google Toolbar og SP2 med popupstopper synes jeg IE fungerer mye bedre enn de andre nettleserne. Ser ingen poeng i å bruke noe annet når man hele tiden må ha IE som "backup" der de andre ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned både Opera og Firefox nå. Begge disse har Google search. Det har også IE etter at jeg fikk google toolbar. Opera har en litt upraktisk plass å ha favoritter, logg, osv på. (Helt til venstre). Firefox virker derimot svært enkel, og litt treg..? Vet sannelig ikke helt hva jeg skal bruke nå, men liker godt IE... ;)

Jeg skal teste dem litt nå fremover, så ser jeg hvilken som er "best".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...