Gå til innhold

Problemer med tilkobling av IcyBox kabinett

Anbefalte innlegg

Har problemet er at når jeg kobler kabinettet til datamaskinene får jeg opp som vanlig:

Found New harware

USB Mass Storage Device

Men så stopper det opp...

Found New harware

A problem occured during hardware installation. You new

hardware might not work properly.

Device Status

This device cannot start. (Code 10)

Har satt harddisken til Master, en Western Digital 200GB Caviar IDE HD

7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100 hardisk. Står jo at kabinettet støtter (>250GB)...men regner med at den støtter alt under 250 GB også). Har ikke installert noe ekstra drivere utover vanlige XP-driver. Har allerede en ekstern HD (Maxtor 200 GB) med eMagic-kabinett som fungerer bra på samme pc. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei!

Har hatt samme problemer med min, periodisk fikk jeg den til å funke uten å vite hvorfor. Lest på andre forumer at man noenganger må ta ut og inn kabelen etter en boot eller når man har satt på strømmen. Jeg prøvde min med 2 disker på to forskjellige PC'er. Nå har jeg sendt den tilbake til leverandør, min tolkning er at den ikke fungerer som den skal.

Regner med at du har satt den som master som det står i bruksanvisningen...

mvh

Tusj

Lenke til kommentar

Jeg har installert min IcyBox idag. den funker fint. dette var hva jeg gjorde etter å ha lest noen poster i forum her på hw.no ( :thumbup: )

1) satt den i master, som det ble sagt ovenfor

2) fulgte ellers bruksavnisningen etter punkt og prikke

3) skrudde på og koblet usb til laptopen (siden fw ledningen ikke passet :wallbash: )

4) gikk inn på kontrollpanel -> Administrative tools (har engelsk XP) -> computer management -> disk management (nede til venstre) -> her fikk jeg opp en 'wizard' som jeg fulgte og opprettet ny disk eller no. deretter må man lage ny partisjon av den, for så å gjøre enda en ting der inne som jeg ikke husker som gjorde at du kunne begynne å formatere, men det finner du sikkert ut av :p

Det var hva jeg gjorde hvertfall. lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Device Status

This device cannot start. (Code 10)

Jeg har samme problem... Når jeg plugger den inn sier den først "This device can perform faster" i en gul boble, hvilket jo ikke bør bety at det er problemer. Jeg har en PC som er et par-tre år gammel, så det er vel bare USB 1.1 på hovedkortet.

Hvis jeg i Device Manager ser på egenskaper for "USB Mass Storage Device", så står det "No drivers are installed for this device". Så kommer det etter hvert et varselikon opp i Device Manager, og den rapporterer "This device cannot start".

Disken har spunnet opp, og jeg har plugget den inn og ut noen ganger. Prøvde også å reboote maskinen...

Noen som har noen anelse?

Lenke til kommentar

Problemet er løst! Beklager at jeg bumpet en gammel tråd unødvendig, men dette kan kanskje være nyttig for noen. Fant løsningen her:

http://forums.kustompcs.co.uk/showthread.php?p=173044

Jeg hadde satt jumperen til Master, men den skulle vært satt til Single (Master). Dette burde vel kanskje stått i manualen! Dårlig.

Dette er altså en Icybox eller Icy Box, alt etter som, med en WD-disk (Western Digital).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...