Gå til innhold

Problemer med X800!

Siomir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt et litt lite beskrivende emnefelt.

Skriv kansje hva problemet er også: ''Varmeproblem etter skifte av vifte på X800'' eller noe lignende.

Du bør kansje også skrive hva tråden handler om, så de som ikke leste den foregående tråden også kan vite hva de svarer på.

For de som vil vite hva han spør om inntil han skriver det in denne tråden: les denne stengte tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=301198

Dette var spørsmålet:

Nå har jeg fått nok, jeg kunne kjøre core: 560 og Mem: 560 stabilt på gammle kjøleren, men nå har jeg satt på artic cooling som vistnok skal være mye bedre, men si meg, hvorfor kjører jeg ikke engang stabilt på core:445 mem: 475 på doom 3 nå.

why?

little piece of crap. hater meg selv for at jeg bytta vifte.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått nok, jeg kunne kjøre core: 560 og Mem: 560 stabilt på gammle kjøleren, men nå har jeg satt på artic cooling som vistnok skal være mye bedre, men si meg, hvorfor kjører jeg ikke engang stabilt på core:445 mem: 475 på doom 3 nå.

why?

Lenke til kommentar

why?

Det høres rett og slett ut som du ikke har montert kjøleren skikkelig.

Lenke til kommentar

why?

Det er fordi du ikke har montert kjøleren sånn at det er god kontakt mellom gpu og kjøleribba

Lenke til kommentar

Det har neppe noe med kjøleren å gjøre hvis det er så sinsvakt store forskjeller... Ikke ved mindre du har byttet ut med en veldig mye mindre egnet kjøler.

I alle tilfeller, så hvorfor bytter du ikke bare tilbake til den originale kjøleren hvis du virkelig tror det er problemer? Du var vel så dum at du kastet hele kjøleren etter du byttet vel?

-Stigma

Lenke til kommentar
Nope, i did keep my little one :thumbup:

Jeg kjøpte artic cooling 4 så jeg trur ikke den er no særldårlig!!

;)

jeg bare lurer på hvor mye du får/fikk i 3dmark 03/01?

må sammenligne synes jeg får lite :thumbdown:

bare 12000 på 03 ogy BARE 19000 på 01, alle andre på dette forumet får minst 23k

Lenke til kommentar

Jeg får ikke mer enn 11600, men det er mer enn bra nok, det er vel ingen som har fått så mye som 23k på 3dm 03? :hmm:

Sikker på det, de må jo isåfall ha enn sinnsyk CPU!!! :dontgetit:

Men 12000 er mye mer enn du trenger!

Veit at dette blir litt off topic, men hvordan clocka du cpu'en din?

Jeg har en 2400 mhz og vil ha den opp til 3.0 ghz, men hvordan fungerer det mhz frequency 133, hva skal man justere.

VÆR SÅ SNILL Å IKKE dytt på meg dårlige guides fra overklokking.no

Lenke til kommentar
Men jeg klemte den bra på, menskal jeg ha på mer eller prøve mer kjølepasta?

Kjølepastaen skal legges på i et ekstremt tynt lag. I teorien skal den ned i mikroskopisk ørsmå rifter og sprekker i kobberet og sørge for at det blir kontakt. Utenom sprekkene er det best kontakt uten pastaen.

Så mitt råd er: Fin frem Q-tips og renseveske. Vask vekk all pasta. Legg å et nytt og ekstremt tynt lag!

Lenke til kommentar

[testet og sette kjøleren på raskeste instillingen? Den ene bryteren på kortet.

]

hvor er den bryteren forresten, jeg harikke sett noen, nå har ikke jeg sett etter så nøye, men hvor på kortet underside/overside?

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar

:!: har kanskje fiksa det nå spilte doom3 i nå tjue min. uten artifacts, problemet hvar at jeg flashet til et xt kort som ikke var optimalt, jeg måtte:

flashrom -p -f 0 x8pro.bin

restart

flasrom -p -f 0 x800xt.rom

etter dette så fungerer kortet bedre faktisk, stødigere for overclock og tar litt mer varme før den gir fra seg artifacts, genialt....sist jeg leste om flashing, så fikk jeg kun vite om gigabyte sin flashrom, mer behøvde jeg vist nok ikke gjøre, men det gjorde bedre og flashe 2 ganger til ja! hastigheten jeg kjører nå er core: 526 mem: 578, det er den hastigheten den stilte seg automatisk på når jeg flashet litt til. :thumbup:

Men hvilke kjølepasta er best på 3d kort? Copper, silver, porselen, plast? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...