Xoduz Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Er det mulig å utnytte både ADSL og en ISDN oppkobling samtidig, på samme PC? Jeg spør fordi ADSL linja mi har usaklig lav upload hastighet - 96Kbit for å være nøyaktig(grunnet lang linjeavstand - 6207 meter) - og om jeg kunne sam-kjøre disse to på en eller annen finurlig måte hadde jeg iallefall fått over 150Kbit upload ;P Om ikke akkurat "spleise" de sammen, går det an på et vis å spesifisere hvilken internett tilkobling et program skal ta i bruk? Så kunne man jo ha brukt ISDN linjen til generell surfing/IRC/IM osv, og ADSL til nedlasting/spilling/andre aktiviteter med store krav til "bredt bånd" ;P Lenke til kommentar
The_Real_Ares Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Aldri prøvd det, men det skal fungere fint å bruke ADSL og ISDN samtidig. Da får du 2 IP'er. Hvilken som de ulike programmene bruker kan man jo lure på Lenke til kommentar
Instict Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 skyt meg _når_ jeg skriver feil. Jeg vil tro at du allerede bruker den bw som du kan, med tanke om at du sitter langt fra sentralen. Og ISDN og ADSL bruker samme kobberlinje ut fra huset? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 ISDN og ADSL signala ligg i ulike frekvensområder og dermed påvirker ikkje kvarandre eller stel båndbredde frå kvarandre. Men det tekniske problemet er å delegere "trafikken" over to iper og nettilkoblinger. I teorien skal det kunne gå sidan det er slik routerene i nettverkene arbeider, men om ein enkelt pc kan settes opp slik veit eg ikkje. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå