Calm Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Har nettopp komm et litt i gang med LightWave 3D 7, men får ikke VIPER til å fungere VIPER er aktivert i Render Options, men når jeg har gjort en frame render (F9) skjer det ingenting når jeg trykker på Render knappen i VIPER vinduet... Noen LW kyndige som kan hjelpe? Endret 21. september 2004 av Calm Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) ... EDIT: Se min post to poster etter denne Si i fra om du trenger noe annen hjelp. Endret 21. september 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Du må rendre bilder i samme oppløsning som VIPER-vinduet er satt til å ha. (f.eks.: 640x480) Trenger vel ikke det? Men det ser ut til at jeg ikke kan forandre oppløsning i VIPER vinduet uten å ta en F9 etterpå... Uansett bør du oppgradere til 7.5d, hvis du ikke har gjort det. Ser ut til å være noen oppdateringer til blant annet VIPER.... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Neineinei, nå tulla jeg... Du må ha åpen Surface editor for å se noe i VIPER'n. Åpner du Hypervoxel editor ser du hypervoxels, åpner du background editor ser du bakgrunnen, osv. Endret 21. september 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Derja Var visst ikke versjonen min det var noe problem med (7.5c) Løsningen var Surface editoren... Takker og bukker! Startet med Lightwave for ikke så lenge siden, og leser meg igjennom "Inside LightWave 7" av Don Ablan. Har ikke kommet så fryktelig langt enda, og har ingen heller ingen dyptgående erfaring med bruk av andre 3D programmer (har testet 3D Studio Max og Maya though), men begynner på å lure på om LightWave var det rette valgte... Er dog ikke ute etter noen kjappe løsninger. Vil lære meg 3D fra grunnen, vil ikke ikke ta snarveier alá Bryce, og har definitivt ambisjoner om å komme på et høyt nivå... Men ville det være bedre å satse på f.eks. Maya som mange snakker så varmt om? Endret 21. september 2004 av Calm Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 For å bli flink i 3D, så må du: -Kunne bruke det programmet du bruker. -Vite hvordan man lager "god 3D" Hvilket program man bruker, avgjør selvsagt hvor bra man er til å bruke det programmet. Men merk; det er mye som er felles i 3D-programmene. Å vite hvordan man bygger en god modell, hvordan man lager gode texturer, hvordan man setter opp lys og effekter, etc, det er ganske felles for alle programmer. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Så det er ingenting ved LightWave som vil gi meg dårligere forutsetninger i læringsprosessen, som muligheter programmet ikke byr på eller som er vanskeligere å ta i bruk enn det som er tilfelle med andre programmer? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jojo, det er det. Men det gjelder jo alle programmene, du vet jo ikke hva som er best for deg å satse på. Du kan jo ende opp med 3D Studio Max. Det er de viktigste prinsippene som er de vanskeligste å lære seg, de er meget felles for alle program. Et bytte av program er ikke så ille når du har fått orientert deg i det. Det er også fullt mulig å kombinere flere programmer. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Ok Det blir nok uansett til at jeg fortsetter med LightWave! Uansett virker det for meg som læringskurven er ganske bratt når det gjelder 3D modellering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå