Gå til innhold

Oppgradere fra Millenium til XP Pro

hanaud

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows Millenium på maskinen min nå, og jeg vil nå oppgradere til Windows XP Pro. Jeg vil ikke innstallere en ny kopi av windows for da mister jeg jo alle programmer og filer.

Problemet er: Jeg får beskjed om at jeg ikke har mulighet til å oppgradere. Flg melding kommer opp: "The language of this installation of windows differs from the one you are innstalling. The option to upgrade will not be available"

Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få muligheten til å oppgradere?

Jeg får samme beskjed når jeg prøver å oppgradere til win 2000.

Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de må være på sammespråk skjønnte jeg jo.. Men.. Går det ann å forandre noe slik at de blir på samme språk? og hvor kan jeg sjekke hvilket språk det nåværende OS'et mitt har (Millenium) eller hvilket språk det nye OS'et har (XP)?

Håper fortsatt på hjelp... :innocent:

Lenke til kommentar

Har du bare en harddisk med en partisjon på så er det å anbefale å kjøpe en til disk som du installerer Win XP pro på.

Da mister du ikke filer på den gamle harddisken mens du innstallerer på den nye.

Har du flere partisjoner på harddisken du har flytter du bare all informasjonen du skal ha på den andre partisjonen (dersom det er plass) og installerer Win XP på nytt på c:

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det en gang og ble faktisk plaget med at jeg ikke fikk slettet det som var på disken før jeg delte den, etter at den var delt.

Altså det som var på min harddisk hadde overlevd partisjonering

Min intensjon var å ha en tom disk etter delingen, så ja det ser ut som det virker.

Men som sagt du får advarsler om at all informasjon KAN gå tapt, det er ingen garanti for at det går.

Siste utvei kan jo være å brenne ut alt du skal ha på CD/DVD dersom du har en brenner.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...