hanaud Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har Windows Millenium på maskinen min nå, og jeg vil nå oppgradere til Windows XP Pro. Jeg vil ikke innstallere en ny kopi av windows for da mister jeg jo alle programmer og filer. Problemet er: Jeg får beskjed om at jeg ikke har mulighet til å oppgradere. Flg melding kommer opp: "The language of this installation of windows differs from the one you are innstalling. The option to upgrade will not be available" Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få muligheten til å oppgradere? Jeg får samme beskjed når jeg prøver å oppgradere til win 2000. Håper på hjelp. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Begge windows versjoenene må være på samme språk ellers får du ikke oppgradert Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 spørs jo hvilken språk din ME versjon er på da? hvis du har Norsk Windows ME og skal oppgradere til Engelsk XP så går det vel ikke. det må være på samme språket mener jeg å huske. Lenke til kommentar
hanaud Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 At de må være på sammespråk skjønnte jeg jo.. Men.. Går det ann å forandre noe slik at de blir på samme språk? og hvor kan jeg sjekke hvilket språk det nåværende OS'et mitt har (Millenium) eller hvilket språk det nye OS'et har (XP)? Håper fortsatt på hjelp... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Har du bare en harddisk med en partisjon på så er det å anbefale å kjøpe en til disk som du installerer Win XP pro på. Da mister du ikke filer på den gamle harddisken mens du innstallerer på den nye. Har du flere partisjoner på harddisken du har flytter du bare all informasjonen du skal ha på den andre partisjonen (dersom det er plass) og installerer Win XP på nytt på c: Lenke til kommentar
hanaud Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Skulle gjerne hatt flere disk! Har bare en disk, med en partisjon. Er det mulig å lage en partisjon til nå, uten å miste noe data. og så innstallere XP på den nye partisjonen?? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Partition Magic kan gjøre det men før du gjør det så får du stygge advarsler om å ta backup av den originale partisjonen. Det høres uansett ut som du bør ivestere i ny harddisk. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Skulle gjerne hatt flere disk! Har bare en disk, med en partisjon. Er det mulig å lage en partisjon til nå, uten å miste noe data. og så innstallere XP på den nye partisjonen?? tror ikke det. koster ikke såååå mye med for disk da ???!!! Lenke til kommentar
hanaud Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Nei jeg vet at å kjøpe en disk er det beste. Men 750 kr for meg nå..ER for mye penger... Så det er ingen annen løsning? Er det noen fare for at jeg mister data hvis jeg bruker P.magic å lager en ny partisjon? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Jeg gjorde det en gang og ble faktisk plaget med at jeg ikke fikk slettet det som var på disken før jeg delte den, etter at den var delt. Altså det som var på min harddisk hadde overlevd partisjonering Min intensjon var å ha en tom disk etter delingen, så ja det ser ut som det virker. Men som sagt du får advarsler om at all informasjon KAN gå tapt, det er ingen garanti for at det går. Siste utvei kan jo være å brenne ut alt du skal ha på CD/DVD dersom du har en brenner. Endret 21. september 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå