AqN Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 For 3 uker siden skifet jeg hovedkort uten å ha avinstalert windows først (på grunn av jeg ikke fikk lagd ms-dos startup disk) det som skjedde etter at jeg instalerte xp var att jeg fikk opp blue screen etter kort booting prosess. Jeg fikk starta dataen etter å ha slått den av og på 3 ganger. Dette gikk 4 ganger så var det slutt, jeg fikk ikke noe annet en blue screen. Jeg husker ikke hva det sto lenger, og nå starter ikke dataen i det hele tatt. Jeg har prøvd å bytte hd, men samme lekse. jeg har også byttet ram og resetet bios. Hvet noen hva som feiler dataen min? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Skulle til å si at du må formatere, men så har du altså byttet HD som var formatert og klar for ny installasjon? Det blir alltid krøll om du bytter hovedkort og starter windows installert på det gamle hovedkortet. Men om det ikke er tilfellet lenger kan det jo være statisk elektrisitet Endret 21. september 2004 av Øyst Lenke til kommentar
Piraro76 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Som Øyst nevnte så blir det som regel krøll når man bytter vitale deler uten å reinstallere, så det er absolutt å anbefale. Det ligger boot-disketter ute på nettet, så hvis du har en velvillig kompis og noen ledige disketter så kan du jo prøve det før du avskriver hele greia. Google er din beste venn som vanlig... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hvis ikke hardware er feil med så er det vel skabbete windows som ikke funker som den skal. Som nevnt ovenfor, reinstaller windows eller reparer windows hvis du bytter viktige deler. Lenke til kommentar
AqN Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Takk for svar, men det som er, er att jeg har reinstallert windows flere ganger uten noe resultat... Så jeg lurte på om HK kom med feil. Det er tross alt ett fattig merke (qdi). Hakke så god råd Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Takk for svar, men det som er, er att jeg har reinstallert windows flere ganger uten noe resultat... Så jeg lurte på om HK kom med feil. Det er tross alt ett fattig merke (qdi). Hakke så god råd Hvor mye betalte du for det da? Du får jo gode hovedkort (Abit, Asus osv...)for under 500 kroner... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 For 3 uker siden skifet jeg hovedkort uten å ha avinstalert windows først (på grunn av jeg ikke fikk lagd ms-dos startup disk) det som skjedde etter at jeg instalerte xp var att jeg fikk opp blue screen etter kort booting prosess. Hvis du skal legge inn xp så er det bare å boote fra plata. Mye kjappere Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Som nevnt ovenfor, reinstaller windows eller reparer windows hvis du bytter viktige deler. Eller kjør sysprep og legg til [sysprep] BuildMassStorageSection=Yes [sysprepMassStorage] i ini-fila Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hva slags feilmelding er det du får under bluescreen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå