Kim Gundersen Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Nei viften min skrur seg heller ikke på når jeg ser film i windows mediaplayer, men som saft så gikk opp noen få hakk når jeg skulle se film gjennom QuickTime Player, litt merkelig kanskje? Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hei. Jeg har nettopp fått green556e, akkurat samme specs, bortsett fra at du har dvd brenner. ER m.a.o. kjempe fornøyd! Har ikke hatt problemer med viftestøy. bruker teleslynge koblet til hodetlf porten. Klokkeren lyd! Anbefaler deg å høre med multicom om det kan skyldes dvdbrenneren. Mulig den har litt høyere støyfaktor. Prøv å spille et krevende spill en stund, skru av all lyd og rapporter tilbake Hmm. Jeg har ikke latt meg affisere av bråket. Pc-en min bråker i høyeste laget når installlerer spell, ellers er den ganske så lydløs. Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hmm. Har hatt en G556E i nesten 2 måneder nå. Inntil nylig har den vært lydløs (ingen viftestøy) ved bruk av programmer som MS Word, Opera o.l. Men etter at jeg installerte EZ FireWall/Antivirus har vifta begynt å gå selv når ingen programmer kjører. Dette gjelder selv etter at jeg senere avinstallerte nevnte EZ-applikasjoner. Vet derfor ikke hva som er årsaken. Men det er litt plagsomt å sitte på lesesaler nå, siden lydnivået varierer hele tiden. Er det noen andre som har erfaringer med dette? Vil gjerne ha den tilbake til den gode, gamle støyfrie perioden... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 hmm, du kan som sagt prøve å tilføre termisk pasta på cpu, og installere SpeedswitchXP sjekk også om det er noen programmer som bruker cpu mye... Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) OK. Skal teste SpeedswitchXP. Som sagt så går vifta nå selv om ingen applikasjoner kjører. Kan ikke se at det er noen prosesser som bruker CPU-en i noen stor grad heller. Skulle også installere Motherboard Monitor 5, men den måtte ha navnet på hovedkortet, som jeg ikke har liggende. Heller ikke lett å finne på nettet. Vet du hva det heter, Noldus? Edit: SpeedswitchXP gir meg forøvrig ingen informasjon om CPU load eller speed. Endret 20. oktober 2004 av Fusheeker Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) nei, jeg vet ikke hvilket hk det er. har prøvd aida, men til ingen nytte. får håpe noen andre kan hjelpe oss med det når det gjelder speedswitch må du inn på options og krysse av cpu speed real time calculation og read cpu load. Endret 20. oktober 2004 av Noldus Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hmm. OK. CPU speed står nå konstant på 1700 MHz. Men det skal vel være slik at den skrur seg ned når den ikke belastes så mye. Det er vel det som er litt av cluet med Mobile-prosessorene. Vet du hvor jeg kan konfigurere dette? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 prøv å høyreklikk på speedswitch-ikonet i oppgavelinjen, deretter velg max battery Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det ser ut til å gjøre susen ja. Men er det gunstig å kontrollere dette fra en slik applikasjon? Bør ikke dette settes i BIOS eller andre "tyngre", ansvarlige områder? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 tror faktisk dette er en av de beste måtene å kontrollere hastigheten på. du kan lese litt om hvordan det funker på hjemmesiden. har ikke funnet noen måte å stille dette på i bios på g556e, men som sagt gjør speedswitch jobben veldig bra... Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Ja, det funker som bare det. Var vel akkurat det jeg lette etter. Takk så mye! Nå gjelder det bare å finne noe tilsvarende for harddisken... Edit: Det jeg synes er litt merkelig, er at maskinen for noen uker siden selv kjørte "dynamic switching", uten noe behov for tredjepartsappliasjoner som SpeedswitchXP... Lurer på hvorfor dette forsvant. Endret 20. oktober 2004 av Fusheeker Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 har en 551 fra multicom og har samme problem med støy. på et så enkelt spill som Football Manager 2005 bråker det som faen! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Ser at mange har tilført kjølepasta på sin bærbare G556E, Kan noen sende meg bilder "step by step" av operasjonen? På forhånd takk Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 prøv å høyreklikk på speedswitch-ikonet i oppgavelinjen, deretter velg max battery ved max battery slår den av skjermen etter 1 minutt eller.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå