JoaJoa Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Hva vil d si å kjøre en harddisk i raid? Når en ser på tester så har diskene bedre resultat når de kjøres som raid... Hvordan gjør en dette? Lenke til kommentar
keithho Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 du putter en fing i munnen og den andre hånd i ryggen. så snurre du deg rundt fem ganger og si raid.... da virke harddiskene bedre.... hvis du lure på hvorfor jeg skrev dette så ser sig... _________________ Pentium 4 Northwood 1,8GHz@2,2GHZ Abit TH7 II-RAID (ka farsken er raid?) Creative Geforce 4 Mx 440 (Geforce 4 4600Ti av MSI snart) 256 PC 800 Rambus DRAM 2 x 40GB IBM 120GXP Creativ Audigy plantium Ex. 16x48x Lg [ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-05-11 19:42 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 du trenger minst 2hd helst samme størrelse og merke Kjetil Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 RAID er at to harddisker kjøres sammen. Man MÅ ha to for å bruke RAID. RAID kontrollere sitter noen ganger på hovedkort. Kan kjøpes som tillegskort også... Det geniale med RAID 0 (det er mange forskjellige typer RAID også. RAID 0 er for ytelse), er at to harddisker jobber sammen, slik at litt av filen ligger på den ene harddisken og litt på den andre. Slik at de kan lese samtidig på samme fil. Da går såklart raskere. Dette er kort forklart, men det er mange muligheter med RAID. Noen krever 4 HDDer og oppover! :smile: Foreslår at du søker på forumet. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Takker for de seriøse henvendelsene :smile: Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Dere kan velge om dere vi tro det eller ikke men her er mine test resultater før og etter raid : Benchmark med Sisoftsandra : Singel Disk 25180 Raid Promise Fast Trak Tx2 Pci : 47010 Disker som ble brukt 2 stk identiske WD100GB. Jeg har kjørt denne testen en del ganger for jeg trodde nesten ikke det var mulig med en slik forskjell. Nå er jeg en lykkelig eier av raid :smile: :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå