Gå til innhold

Nytt hjemmekinosystem til ca. 6000 kr.

Anbefalte innlegg

Ja, har tenkt meg eit hjemmekinosystem ein gang i neste måned.

Prisklasse: 5500-6000 kr.

Det skal inneholde: front- og bakhøytalere, forsterker, dvdspiller og subwoofer, altså, det som er vanleg i eit sånt system.

Systemet skal brukast til både avspeling av musikk og film, så det er viktigt med gode høytalere. DVD-spilleren bør kunne spele av dei fleste format (avi, mpeg++).

Systemet bør være i fargen silver/metallic.

Noen som har noen anbefalinger til eit slik system?

Trur dere dette er tingen? Panasonic SC-HT870

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første ville jeg ikke handlet hos ECE.Ikke det at jeg har handlet hos de,men min mening er at det er tryggere å handle hos de "store" kjedene.

Her er et forslag fra Hi-Fi Klubben:

Høyttalere:Aragon til 2998 kr.

Reciver:Denon til 2698 kr.

DVD-Spiller:Denon til 1398 kr.

Dette sprenger budsjettet ditt med 1000 kr,men det er absolutt verdt pengene i forhold til et Panasonic "plastic fantastic" anlegg.

Edit:Her er et høyttaler system fra JBL som også bør vurderes.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
For det første ville jeg ikke handlet hos ECE.Ikke det at jeg har handlet hos de,men min mening er at det er tryggere å handle hos de "store" kjedene.

Her er et forslag fra Hi-Fi Klubben:

Høyttalere:Aragon til 2998 kr.

Reciver:Denon til 2698 kr.

DVD-Spiller:Denon til 1398 kr.

Dette sprenger budsjettet ditt med 1000 kr,men det er absolutt verdt pengene i forhold til et Panasonic "plastic fantastic" anlegg.

hmm..desse høytalerene likte eg ikkje, dei var altfor små. Eg vil ha sånne som synest, pluss lagar lyd. Ellers så såg det bra ut.

Har du andre alternativ til høytalerene?

Lenke til kommentar
De Aragon høyttalerne lager nok mer lyd enn de Panasonicene!

Du kan se litt på GALE høyttalere fra Hi-Fi Klubben,men da må du nok litt opp i pris.

Eg ôg trur at dei lagar meir lyd. Men dei er jo så små, ser ut som gamle datahøytalere. Eg får sjå om eg finn eit høytalersystem ein anna plass, det virkar jo som Hi-Fi Klubben, har litt dyrare prisar enn andre plassar.

Lenke til kommentar
det virkar jo som Hi-Fi Klubben, har litt dyrare prisar enn andre plassar.

Har nok litt med at kvaliteten på varene du kjøper hos Hifiklubben er litt bedre enn de du får hos ECE og lignende steder...

Sammenligner du prisene til Hifiklubben med prisene til andre HiFi-butikker, er nok Hifiklubbens priser meget konkurransedyktige.

Endret av Woodoo
Lenke til kommentar
De Aragon høyttalerne lager nok mer lyd enn de Panasonicene!

Du kan se litt på GALE høyttalere fra Hi-Fi Klubben,men da må du nok litt opp i pris.

Eg ôg trur at dei lagar meir lyd. Men dei er jo så små, ser ut som gamle datahøytalere. Eg får sjå om eg finn eit høytalersystem ein anna plass, det virkar jo som Hi-Fi Klubben, har litt dyrare prisar enn andre plassar.

Hvis du skal ha store høyttalere,så må du nok opp i pris.De Panasonicene ser større ut,men fakta er jo at det er små høyttalere på stativer.

Her er noen høyttalere som nok gir mye for pengene,men de er ikke å få i sølv.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Desse høytalerene vil eg satse på. Men eg har jo sprengt budsjettet med ein 1000 lapp. Går det an å få ein reciver eller DVD-spiller til en litt rimeligere pris?

(eg kan jo leite sjølv etter alle desse tinga og, men det er kjekt å få vite deres meining.)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha mye lyd for penene så viille jeg ha sattset på Gale sine høyttalere, de er sikkert litt i over kant av hva du hadde tengt deg i pris men de er hver pengene.

Beggynn med front høyttalere og kansje en sub fra gale, og så kjøper du center og bak høyttalere etter hvert når du får mer penger. Jeg ville også ha valgt den elektronikken som Morten K hviste deg. Hvis du skal bruke DVD spilleren til ett vanlig tv så kan du sikkert finne en dvd spiller som er enda billigere. Og husk att gode kabler koster en del det og, men beggynn i det små og bygg deg oppover etter hvert. :thumbup:

Gale høyttalere finner du her: http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|s||||&kw=gale&modul=p

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mye lyd for penene så viille jeg ha sattset på Gale sine høyttalere, de er sikkert litt i over kant av hva du hadde tengt deg i pris men de er hver pengene.

Beggynn med front høyttalere og kansje en sub fra gale, og så kjøper du center og bak høyttalere etter hvert når du får mer penger. Jeg ville også ha valgt den elektronikken som Morten K hviste deg. Hvis du skal bruke DVD spilleren til ett vanlig tv så kan du sikkert finne en dvd spiller som er enda billigere. Og husk att gode kabler koster en del det og, men beggynn i det små og bygg deg oppover etter hvert. :thumbup:

Gale høyttalere finner du her: http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|s||||&kw=gale&modul=p

Eg kjem nok til å kjøpe alt med eingang, det syns eg blir kjekkare.

Men no trur eg at eg har sett sammendet eg har tenkt å kjøpe meg.

Det systemet har eg sett opp nedanfor, men no spørst det kva kablar eg treng. Det har eg rett og slett ikkje peiling på. Forslag?

Reciever

DVD-spiller

Høytalere

Lenke til kommentar
Desse høytalerene vil eg satse på. Men eg har jo sprengt budsjettet med ein 1000 lapp. Går det an å få ein reciver eller DVD-spiller til en litt rimeligere pris?

(eg kan jo leite sjølv etter alle desse tinga og, men det er kjekt å få vite deres meining.)

Husk at hvis du har tenk å satse på de Proson høyttalerne,så må du nok ha en sub i tillegg for å få skikkelig bass.Suben kan du selfølgelig kjøpe senere hvis du ikke har råd til den nå.Angående DVD-Spiller,så ville jeg kjøpt en som er samme merke som reciveren.Dette først og fremst på grunn av utseende.Du kan selfølgelig spare noen kroner på å kjøpe en som er billigere,men kjøp da et kjent merke.For eksempel denne.

Lenke til kommentar

Husk at hvis du har tenk å satse på de Proson høyttalerne,så må du nok ha en sub i tillegg for å få skikkelig bass.Suben kan du selfølgelig kjøpe senere hvis du ikke har råd til den nå.Angående DVD-Spiller,så ville jeg kjøpt en som er samme merke som reciveren.Dette først og fremst på grunn av utseende.Du kan selfølgelig spare noen kroner på å kjøpe en som er billigere,men kjøp da et kjent merke.For eksempel denne.

Var ikkje det sub til dei høyttalerene? hmm, eg såg nok litt for fort på dei. Men det går vel kanskje an å bruke sub`en til dataen min midlertidigt?

Lenke til kommentar

Mellom DVD og reciver er det to alternativer optisk-fiber eller coax, det er mange diskusjoner på hvem som er best av de men jeg selv hører ikke forskjell på de to.

Mellom tv og dvd er det best og bruke en scart kabel.

Mellom høyttalere og reciver finnes det veldig mye og velge i mellom.

Disse kablene ville jeg valgt

DVD-Reciver : http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|233|233|575|pdetail

DVD-TV: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|232|232|597|pdetail

Reciver-høyttalere: http://hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|234|234|366|pdetail

Nå er dette kabler av god kvalitet som koster litt men det finnes billigere hvis du kunne tenke deg det, du ser hvertfall hvilken type kabler du trenger.

:thumbup:

Endret av mX mann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...