Gå til innhold

Hodetelefoner, ca 5-600kr


Anbefalte innlegg

Hva slags hodetelefoner er å anbefale til bruk med minidisc-spiller og PC?

 

Bør ikke koste mer enn 5-600 kr.

 

Hele lydbildet skal være bra, altså er jeg ikke ute etter en overdimensjonert bass på bekostning av resten av lydbildet.

 

 

Har sett litt på noen fra Koss på HiFi-klubben:

Koss PortaPro

Koss SportaPro

 

 

Noen tips? :smile:

 

Heldekkende klokker er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-11 22:07, klo skrev:

Koss UR-20 på elkjøp 399,-


UR-30 viss du skal ha mer bass og sammenleggbar 599,-


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: klo på 2002-05-11 22:08 ]</font>


 

Har selv UR-30 - skikkelig kvalitet for penga - Men det er jo KOSS da ,... !

 

Uansett Siba selger disse for 549 ,- tror jeg,.. uansett kan det ikke være mer enn rundt 600 .- de fleste plasser

Lenke til kommentar

Koss UR-30 virker som et godt valg, ihvertfall til bruk med PC...

 

Men fungerer de med minidisc-spiller, er slike spillere kraftige nok til å drive UR-30 og tilsvarende?

Bruker man mere strøm for å drive dem enn mindre hodetelefoner?

 

 

Dessuten er de litt svære å gå rundt med på gata / bussen etc... eller hva synes dere?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 15:19, Bruce skrev:

Sitter med KOSS Porta Pro nå
:)
Grei'e nok, men vil ha heldekkende istede, man hører jo alt bråk rundt deg, irriterende hvis du sitter på LAN.


 

Sant nok, men heldekkende blir så svært å gå rundt med ellers.

Er ikke så ofte på lan, så det skulle gå fint.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 17:27, sofTest skrev:


Er svært fornøyd med mine Sennheiser HD 455. Noen år siden jeg kjøpte de nå, men de kostet noe rundt den prisklassen du antydet.


 

Så noen Sennheisere på Elkjøp her om dagen. De nedpå der sa det var et bra merke, NRK bruker Sennheiser i studioene sine osv.

 

Men bøylen over hodet var stiv og stor. Og så var de heldekkende. Dvs litt for svære.

 

Får ta en nærmere kikk...

 

:smile:

Lenke til kommentar

Jeg skal slenge med mine erfaringer fra Sennheiser.. jeg har et par HD475. Kjøpte dem i 1999. De drives lett av min enda eldre Aiwa Md-spiller.

 

Men...

 

Etter en stund sluttet minijacken, av alle ting, å fungere. Og siden jeg hadde tilgang til loddebolt tenkte jeg at det skulle være en enkel affære. Men hva skuer mine uskyldsblå da jeg splitter kabelen.. Jo.. De enkelte lederene er ikke isolert vha gummi!!! Neida de er lakkerte. Og dette på et sett til over 600. Men fiksa det vha å "lodde" vekk lakken og lodde på en kobling til 4,50. har funka siden.

 

Så sennheiser og andre bra merker gir god lyd, men husk at også disse merkene vil tjene penger. :smile:

 

Prøv heller http://www.whatheadphonesshouldibuy.com :wink:

 

H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...