Janti Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei alle En venninne hadde Sasser på maskinen sin, og jeg prøvde å hjelpe henne å bli kvitt det etter at hun selv hadde prøvd på alle mulige måter. Jeg flyttet de tre Sasser-relaterte filene som vi fant på maskinen, over fra den mappa de lå i, til skrivebordet. (Hun hadde ikke klart å slette dem, og dette var enda et forsøk på å gjøre dem inaktive.) Om det skyldes dette eller andre ting, vet jeg ikke. I hvert fall kom ikke maskinen lenger enn til XP-bildet da jeg startet den etterpå, så bare blank skjerm. Prøvde så sikkermodus ved å trykke F8. Jeg valgte vanlig sikkermodus, med den følge at jeg fikk et nytt skjermbilde med 'Sikkermodus' skrevet i de fire hjørnene, men ingenting annet. Dermed fikk jeg ikke gjort om noen endringer. Prøvde seinere også de andre alternativene ("siste fungerende oppsett" osv.). Er det en løsning for å komme videre? XP blir altså ikke fullastet. Jeg vil helst slippe å måtte reinstallere alt på maskinen, for det er en del verdifulle filer. Kommer jeg bare inn i sikkermodus, kan jeg gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, og jeg er reddet. Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Du kan reisnstallere XP uten å miste noe. Det kalles Repair Install. http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm Husk å koble fra nettverkskabel før du begynner, og installere alle Windows Update (SP 2) etterpå. Lenke til kommentar
Janti Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Du kan reisnstallere XP uten å miste noe. Det kalles Repair Install.http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm Husk å koble fra nettverkskabel før du begynner, og installere alle Windows Update (SP 2) etterpå. Takk for lenken. Problemet er at jeg ikke kan ta de forholdsregler som listes opp der, før jeg begynner, for jeg kommer jo ikke inn på maskinen i det hele tatt. Jan Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 De er vel kanskje litt vel forsiktige. Du kan egentlig bare boote fra XP CDen og installere i vei, har fungert for meg. Et alternativ er å bruke Norton Ghost for å ta en backup av partisjonen først, da er du sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå