Flakkmeister Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Hei! Bare lurte på hvordan denne prosessoren egentlig var å overklokke? Hvor langt kan jeg presse den før det begynner å gå galt osv Noen som har noen erfaringer med overklokking av XP2400 Thoroughbred? Endret 9. oktober 2004 av Magnalf Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Kommer ann på om du har en Thoroughbred eller en Thorton. Førstnevnte klokker dårlig, sistnevnte bra. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 edit Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Men er det ingen som kan fortelle hvor mye de har klart stabilt og hvor mye volt de kjørte på da osv? Er litt redd for dette med klokking, vil ikke ødelegge CPU`en Men hadde vært gøy å fått ut litt ekstra power ja..! Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) BTW, sist gang jeg så på dette innlegget så lå det på Overklokking forumet Hva skjer a, burde kanskje flyttes Endret 9. oktober 2004 av Magnalf Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg hadde xp2400+ xp 2400 vil alltid være Thoroughbred med 133mhz fsb.. Det du kan begynne med er å sette ned multipler'n og sette opp frontsidebussen (FSB) til 166:) default tror jeg det er 15*133, stemmer det? Da kan du sette den til 11*166, og så øke multipler'n litt og litt.. Hvis pcen blir ustabil så kan du enten senke multiplern til den blir stabil, eller så kan du øke volten med ett hakk.. For å overklokke frontsidebussen (FSB) må du passe på at rammen holder seg innenfor grensa den skal klare.. Pass på temperaturen hele tiden Personlg fikk jeg prosessoren opp på 2310mhz, og da var det hovedkortet som stoppet meg, ikke varme eller prosessoren.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Flyttes til rett kategori, er nok ein som har blitt oversett når den nye strukturen blei innført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå