Virrum Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Prøver å lage et mail-script. Har imidlertid litt problemer. Når jeg trykker på send, får jeg bare opp denne beskjeden: "Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing". Og ingen mail er sendt. Noen som vet råd? Mvh Vegard Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 [mail function]; For Win32 only. SMTP = localhost ; For Win32 only. sendmail_from = postmaster@localhost ; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i"). ;sendmail_path = Du må antagelig legge inn en adresse i sendmail_from slik at "ekte" avsender kan legges i mailens headere. Lenke til kommentar
Virrum Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Får nok dessverre fortsatt samme beskjed når jeg prøver å sende. Har prøvd flere forskjellige adresser i "sendmail_from = ..." Her er forøvrig scriptet: <? $toaddress = "[email protected]"; $subject = "Feedback from web site"; $mailcontent = "Name: ".$_POST['name']."\n" ."Email: ".$_POST['email']."\n" ."Comments: \n".$_POST['feedback']."\n"; $fromaddress = "From: [email protected]"; mail($toaddress, $subject, $mailcontent, $fromaddress); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå