Fiskebob Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 har problemer med å skrive ut på printer'n min. hver gang så forsvinner alle dokumentene i skrive køen og i oppgavebehandlingen står det spoolsv.exe og den tar opptil 50% cpu! hva er dette for nOE? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Filen er ikke et virus, men det kan godt hende den er infisert av et... vet ikke helt, men tror den filen pleier å ta så mye fra cpu'en. Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 spoolsv.exe har noe å gjøre med printeren, vetikke helt hva, men det er derfor den bruker cpu når du skal skrive ut. Kanskje du skal prøve nye skriverdrivere eller.no? Kan jo såklart hende det er et virus der også ja... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) spoolsv***** er print spooleren, ikke noe virus. Kan du fortelle hva slags skriver du har, og når problemene oppstod ? EDIT : Kanskje denne kan hjelpe deg ? : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;810894 Endret 23. september 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 da er ikke noko virus Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Under services: Print Spooler Loads files to memory for later printing. Lenke til kommentar
Fiskebob Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 har en canon bj 6100 printer. men det står ingen feilmeld. noe sted om hvorfor den ikke skriver ut. skrive køen blir bare borte etter 10 sek, etter at jeg valgte å skrive ut. Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Virus trenger ikkje ta cpu kraft som du merker i Task Manger ect. har hatt virus selv og sleit med og finne ut hvilken fil det var som VAR viruset... kom fram til at viruset hadde lagdt seg inn i winlogon som aldrig jeg har sett i mitt liv har kommet over 1% cpu... (SÅ viss du har virus som restarter pc'n din... se etter "restart" i winlogon.exe... (opne i notepad) ) Lenke til kommentar
Fiskebob Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 har ikke noe som gjør at pc blir restartet. problemet mitt er at printer ikke skriver ut pga at dokumenter i køen blir borte etter noen sek. Lenke til kommentar
ganja Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 har problemer med å skrive ut på printer'n min. hver gang så forsvinner alle dokumentene i skrive køen og i oppgavebehandlingen står det spoolsv.exe og den tar opptil 50% cpu! hva er dette for nOE? spoolsv.exe er Print+Fax Spooler - produsent Microsoft Ligger vel i C - Windows - System32 (mappen) Du kan prøve : 1. Sjekke kontrollpanel - skrivere om det er noen skrivere har skrivejobber i kø. Eventuelt prøve og fjerne skriver for så legge den til på nytt , 2. Oppdatere driver til skriver. 3. Fjerne skriver m - software (i rett rekkefølge) - slå av maskin og start på nytt , for så innstallere skriver-software på nytt. 4. MS Office har en Image Writer som bruker spoolsv.exe , så du kan sjekke om det blir bedre ved å stoppe alt av MS Office kjørende applikasjoner og printe ut litt tekst fra notisblokk. ( valgfri rekkefølge ;-) Videre hvis intet ovenfor fungerer, så er det faktisk mulig at det er et virus-orm som har lagt sin elsk på spoolsv.exe , skann da filen med flest mulige virusscannere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå