Ordinær Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) SORRY AT JEG LA UT DETTE TO GANGER, PCEN GIKK LITT AMOK Jeg skal kjøpe ny CPU,HK,Minne og kabinett. Jeg har bygget en del PC'er før så det skulle ikke være noe problem, men en ting har jeg aldri gjort før. Det er dette med kjølepasta. Hver gang jeg har bygget PC har CPU'en allerede vært montert på Hovedkortet. Jeg så det var en sånn kjølepsta guide her. Og det så jo ikke så vanskelig ut. Men hvis du f.eks ikke gjør det helt perfekt, hva skjer med CPU'uen da?? Dette er det jeg hadde tenkt og kjøpe: Antall Webpris Totalt AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED Varenr.: 300494 Lagerstatus: 20-49 stk på lager 2590 2590 -------------------------------------------------------------------------------- Corsair PC3200 DDR-DIMM 1024MB ECC REG 64Meg x 4, CAS 2.5, "Low Profile" Varenr.: 123498 Lagerstatus: 20-49 stk på lager 2395 2395 -------------------------------------------------------------------------------- MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Varenr.: 300050 Lagerstatus: 100+ stk på lager 1145 1145 -------------------------------------------------------------------------------- In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/350W Power, U/kortleser Varenr.: 302683 Lagerstatus: 100+ stk på lager 750 750 Går alt fint sammen?? Er det bra minne til spilling? Er Kabinettet bra nok? Endret 21. september 2004 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Alt passer fint sammen. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 får jeg spørre hva du skal med ECC/REG minne ? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Men MSI kort er egentlig no-no. Sats på Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid, dette. MSI har elendig kvalitet. Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Hva er så spesielt med ECC/REG minne? Hvilken minne brikke bør jeg da velge hvis jeg skal velge en 1GB brikke som er bra til spill? Endret 21. september 2004 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Men MSI kort er egentlig no-no. Sats på Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid, dette. MSI har elendig kvalitet. MSI har elendig kvalitet? Har du noe som kan backe opp denne påstanden? Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har aldri hatt problem med MSI, så jeg skjønner ikke problemet Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Men MSI kort er egentlig no-no. Sats på Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid, dette. MSI har elendig kvalitet. MSI har elendig kvalitet? Har du noe som kan backe opp denne påstanden? Fordi jeg har bygget såpass mangen pc`er oppgjennom åra at jeg hvet hva som er bra kvalitet og dårlig kvalitet. MSI er definitivt dårlig kvalitet.(har hatt store problem med pc`er bygget med MSI kort). Dessuten gir MSI hovedkort få justerings muligheter. Og MSI kort er elendige ved overklokking. MSI har dårligere komponenter, (kondensatorer osv.) Men for all del, du kan jo prøve. REG/ECC ram er ram for servere osv, kjøp deg disse ramma, det er skikkelige ram:http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1637 Lenke til kommentar
havfal Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har aldri hatt problem med MSI, så jeg skjønner ikke problemet Ikke jeg heller.... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har aldri hatt problem med MSI, så jeg skjønner ikke problemet Ikke jeg heller.... Nei, men så er det ikke alle som har problem med MSI heller da, men blandt pc byggere er MSI et skjellsord. Spørr dere selv hvor mange pc`er har dere byggd basert på MSI hovedkort. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har aldri hatt problem med MSI, så jeg skjønner ikke problemet Ikke jeg heller.... er sikkelig dumt at alle skal svarteliste MSI selv om de faktisk har veldige gode hovedkort!! bare fordi folk har hatt problemer med dem så kan de jo egentlig ikke si at det IKKE var dem's egen feil at det gikk skeis!! Men systemet trådstarter har satt opp der fungerer utmerket!! har samme oppsett selv sånn ca går glatt som bare det.. men du bør oppgradere bios når du mottar kortet ditt pga bios har feil på tempføleren!! når du laster ned den nyeste så fungerer alt helt topp!! =) God luck DaZeM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå