Ksungam Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 det har seg sånn at jeg har to disker, en 40 gb og en 120 gb.. 120 gb'en har jeg delt i to, 100 gb til stuff og 20 gb til windows + drivere.. det jeg gjerne skulle gjøre nå var å formatere windows disken, altså slette absolutt alt på den! jeg har prøvd med å sette i windows xp cd'en men der kunne jeg bare legge inn windows på nytt, ikke formatere alt... PS! jeg har win xp proffesional, 120 gb disken er en NTFS disk (vet ikke hva dette vil si da men) og jeg vel gjerne beholde disken delt... hva skal jeg gjøre! Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 er ikke noe problem det. boot fra Windows Xp plata igjen. trykk en tast for å boote fra cd. så kommer det en skjerm opp om du vil reparere trykk E? eller du kan velge å fortsette installasjonen <Enter> velg enter. når du så har gjort det kommer det opp en skjerm der du kan velg å godta lisensavtalen. denne godtar du så klart. når du har gjort det kommer det enda en skjerm opp der du får beskjed om at en Installasjon av XP allerede er lagt inn. husker ikke helt hvordan det var, men tror du trykker enter for å reparere installasjone. trykk istede Esc for å komme til partisjoneringsdelen. der skal alle partisjonene du har på harddisken/diskene være. uannsett filsystem. der kan du slette og opprette som du selv vil det. da kan du slette den ene partisjonen, opprette en ny, slett den andre partisjonen og opprett en ny. da skulle det meste være gjort. spør hvis noe er uklart. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå