Andreas:D Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Om eg kommer ani 12 eller 5 volten, mens datan er av, så er det kontakt mellom meg og hardisk og 3dkort, kan det bli skada, eller er det noen beskyttelse mellom spenningsforsyningen på kortet/hardisken og meg? Irreterer meg grønn over at noe KAN ha skjedd mens eg fikla inni pc'n Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 om psu er avskrudd så skal det ikke være spenning på drevkontaktene. statisk elektrisitet kan jo komme av noe annet da (vegg til vegg-teppe f.eks) Lenke til kommentar
agony Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Man skal alltid passe på å lade seg ut før man tar i ting inne i pcen, ellers kan det gå galt. Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 eller så er det jo bare å skaffe seg et slik Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Ømm... det var jo bare ledningen da... ofte vil man jo gjerne ha et håndleedbånd i tilleg... hvis ikke kunne man jo like så godt holdt på strømforsyningen... tror de greiene er noe billigere på elfa... men hvis du ikke bor i oslo er det vel ikke så mye å tjene på det ettersom du da uansett må betale frakt... Pleier alltid å ta borti strømforsyningen jeg slik at min ladning blir den samme som PC-en min, og har heller aldri hatt noe problem... problemet oppstår vel hvis man en gang er litt slurvete og ikke lader seg ut eller noe så kan det oppstå problem... Når jeg jobber med noe mer finelektronikk bruker jeg alltid håndledsbpnd med en slik ledning. Så hvis du kjøper et håndledsbånd og en kabel og fester den til strømforsyningen er du i alle fall sikret at du har samme spenning som PC-en din... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 for å lede av statisk aktivitet, funker det bra å bruke sånne tynne plasthansker? det som legene bruker nå de opererer Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 det tror jeg gjør det verre, men jeg er ikke sikker... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Men er det nødvendig å "skrike" så høyt i emnefeltet da? Det er bare irriterende. Lenke til kommentar
Andreas:D Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Afseth Skrevet 21/09/2004 : 21:26 Men er det nødvendig å "skrike" så høyt i emnefeltet da? Det er bare irriterende. Skal ikke gjennta seg Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 for å lede av statisk aktivitet, funker det bra å bruke sånne tynne plasthansker? det som legene bruker nå de opererer Nope! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå