DJViking Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Jeg har nettopp satt opp iptables og kom over at ip6tables ikke var satt opp. Burde jeg sette samme regler på ip6tables som jeg gjorde på iptables? Hvilken IP versjon bruker Linux(2.6.5-7, i SuSE 9.1), IPv4 eller IPv6 (regner med den har støtte for begge versjonene, men hvilken brukes som default)? Hvordan kan jeg bestemme hvilken versjon som skal sendes ut ? Endret 21. september 2004 av DJViking Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Alle ( i all fall de fleste ) linux distroer bruker forsatt ipv4 som default. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Så hva skjer da vist jeg får tilsendt en IPv6 pakke av evt. ondsinnet natur. Da kommer den vel seg gjennom ... eller.no ? Tror jeg stenger av ip6tables Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Altså, hvis du har en helt vanlig ISP bruker du ipv4. Så med mindre du har f.eks satt opp en ipv6-tunnel har du ikke engang behov for ipv6-verktøyene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå