potetskrell Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Vet ikke om det er en feil, men se på denne da! De har i alle fall bæsjet skikkelig på leggen :!: Ups, rundingene rundt før og nå prisene forsvant.. Endret 21. september 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Må være feil. Er samme pris på flere av dem. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Må være feil. Er samme pris på flere av dem. Men ta nå maxtor'en. Du får jo bare 60,- avslag, og det kaller jeg nesten ikke et tilbud Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 det er noe galt der ja, muvoen mener jeg å ha sett til 1595 på ukens tilbud et annet sted. Men somregel så kjøper folk som gale når prisene er feilpriset nedover og så kommer de hit og klager etterpå når/hvis de ikke får kjøpt til den prisen. Så hvorfor slår ikke du til, så kan vi se om mpx står ved tilbudet etterpå Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 det er noe galt der ja, muvoen mener jeg å ha sett til 1595 på ukens tilbud et annet sted. Stemmer det ja. På Netshop var det vel. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 det er noe galt der ja, muvoen mener jeg å ha sett til 1595 på ukens tilbud et annet sted. Stemmer det ja. På Netshop var det vel. Ser ut som de har rettet litt på ting Tror ikke det er samme muvo'en (4GB på netshop, 1,5GB på mpx?) men prisen er i allefall 1399,- Vil si det er ett kraftig priskutt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Patetisk bruk av emnefelt fra trådbrukers side. Det er ikke _tilbudet_ det er noe galt med, men en enkel feil i oversikten. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Patetisk bruk av emnefelt fra trådbrukers side. Det er ikke _tilbudet_ det er noe galt med, men en enkel feil i oversikten. Nei Nei, det er det ikke :!: Du må vel skjønne at jeg satte det hele på spissen? Ville bare få fram hvor dårlige tilbudene var.. Var det ikke for meg, ville muvo'en kostet det samme (like dyr) enda! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Patetisk bruk av emnefelt fra trådbrukers side. Det er ikke _tilbudet_ det er noe galt med, men en enkel feil i oversikten. Nei Nei, det er det ikke :!: Du må vel skjønne at jeg satte det hele på spissen? Ville bare få fram hvor dårlige tilbudene var.. Var det ikke for meg, ville muvo'en kostet det samme (like dyr) enda! Ja, i dag har du reddet MANGE liv... Feil kan faktisk forekomme også i webshopper, og de opplyser også om det. Så har du valget mellom å flamme webshopen her eller bare sende dem en mail og si fra. Flink jente! Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Var litt forundra over det 60-kroners avslaget på hd'n....løp og kjøp! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det folk må få inn i hodet sitt er at marginene på datautstyr er patetisk lave! Et avslag på kr. 60,- på en harddisk kan faktisk bety at butikken ikke tjener noe som helst på disken. Dermed er det vanskelig å gå lavere da det vil bety at man selger med tap. Andre ting kan man sette ned mer da man f.eks. kan få tilgang på spesialpriser fra produsent eller er heldig å få tak i spesielt godt prisede partier. Så min oppfordring til sytepavene i denne tråden er å klappe igjen og heller konsentrere seg om det faktum at man står fritt til å bestille hvor man vil. Jeg synes det er på grensen til idiotisk å kritisere en butikk for å gi avslag. Det sier noe om hvor bortskjemt og bortreist den generelle forbruker begynner å bli. Dessertgenerasjonen på sitt værste. -KJ Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 sparer masse på å kjøpe den prosjektoren no. hehehe Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg hadde arbeidsuke i ComputerCity, og de har samme importør som Komplett. De ansatte sier at komplett UMULIG kan tjene noe penger på tilbudene sine... Kanskje mpx sine tilbud er ganske gode... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 sparer masse på å kjøpe den prosjektoren no. hehehe ja, faktisk 2500,- Ukens tilbud! med riktige priser Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg hadde arbeidsuke i ComputerCity, og de har samme importør som Komplett. De ansatte sier at komplett UMULIG kan tjene noe penger på tilbudene sine... Kanskje mpx sine tilbud er ganske gode... Komplett og Norek(importør) er vel stort sett det samme bare det er delt opp i distributør og detaljsalg. Norek kan sitte igjen med noe fortjeneste uten at Komplett gjør det, og dessuten er jo vanligvis tilbud til for å lokke kunder til å kjøpe fler ting i samme slengen. Husker jeg var på Filippinene og trengte en phono-jack til RCA kabel - noe som kost ca. 5kr der(SM, Cebu City). Skulle så kjøpe samme kabel med ny PC hos komplett og fant at de tok rundt 100kr for samme kabel. Etter at jeg nevnte det til [email protected] ble prisen satt til 30-noe. De sa de betalte 15kr inn for samme kabel. Her er det fullt mulig Norek sitter igjen med en god del, noe som er vanlig på slik småting. Generelt synes jeg kabelpriser som ligger på 100+- er helt latterlig. Antagligvis er innkost nesten ubetydelig hvis de kjøper inn litt større kvanta, men noen steder må dem jo få inn peng til å betale lønninger. Priser på PC-deler er ellers ganske ok i Norge. Kjøper man monster kabler så er det antaglivis noen som ler hele veien til banken. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det folk må få inn i hodet sitt er at marginene på datautstyr er patetisk lave! Et avslag på kr. 60,- på en harddisk kan faktisk bety at butikken ikke tjener noe som helst på disken. Dermed er det vanskelig å gå lavere da det vil bety at man selger med tap. Andre ting kan man sette ned mer da man f.eks. kan få tilgang på spesialpriser fra produsent eller er heldig å få tak i spesielt godt prisede partier. Så min oppfordring til sytepavene i denne tråden er å klappe igjen og heller konsentrere seg om det faktum at man står fritt til å bestille hvor man vil. Jeg synes det er på grensen til idiotisk å kritisere en butikk for å gi avslag. Det sier noe om hvor bortskjemt og bortreist den generelle forbruker begynner å bli. Dessertgenerasjonen på sitt værste. -KJ kan faktisk ikke være MER enig enn det. er det dyrt der? ok, gå til annen webshop og se om prisen er lavere. Dyrt der og?.....NEXT! Det er sånn de fleste gjør. produktguiden på hardware.no er jo genial, og det er en grunn til at den finnes. du sparer veldig mye tid på å bruke den Å henge ut en webshop som "teite, duster, verdens dyreste, osv osv" er ...."teit"... Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 sparer masse på å kjøpe den prosjektoren no. hehehe ja, faktisk 2500,- Ukens tilbud! med riktige priser sparte litt meir no ja :!: Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det er ofte slik. På pcutstyr.no gikk amd643000+ ned fra noe i duren av 1480 til 1470. tingen DER er at det IKKE OPPLYSES om FØR PRISEN. kan vi kreve at de gjør det? selv handler jeg tross dette hos pcutstyr.no, de fører bra priser ellers Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Det er ofte slik. På pcutstyr.no gikk amd643000+ ned fra noe i duren av 1480 til 1470. tingen DER er at det IKKE OPPLYSES om FØR PRISEN. kan vi kreve at de gjør det? selv handler jeg tross dette hos pcutstyr.no, de fører bra priser ellers Hvis de skal kalle det "tilbud" eller "salg" så må førprisen dokumenteres. Hvis de derimot kaller det "Kampanje", "Kaboompriser", "Prix gule priser" osv osv, kan de gjerne sette OPP prisene... PCUtstyr.no har bra priser, men service fra helv**e. Returretten må du krangle til deg ... Før du begynner krangelen, kan du like godt kontakte forbrukerrådet, da du kommer til å trenge dem. Endret 23. september 2004 av ufo Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg hadde arbeidsuke i ComputerCity, og de har samme importør som Komplett. De ansatte sier at komplett UMULIG kan tjene noe penger på tilbudene sine... Kanskje mpx sine tilbud er ganske gode... For ca 5 år siden så var det en jeg kjente som var forhandler og kjøpte utstyr fra Norek. Jeg skulle ha CD-brenner og hørte med han om jeg kunne få en god pris. Sendte med en link til komplett på den brenneren jeg hadde lyst på. (standard, ikke tilbud) Han ble rimelig frustrert når han sjekket sin innpris. Hvis han skulle selge den lovlig med moms så ville prisen komme på 1 kr MER enn det komplett solgte den for. Og det var med null fortjeneste til han. Så jeg kjøpte like gjerne på komplett så slapp han bryet og risikoen hvis noe gikk galt med den. Helt klart at komplett har LITT bedre priser enn de andre kundene til Norek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå