Gå til innhold

Kan ISDN-kortet gå mens maskina er av?


Anbefalte innlegg

Fikk telefonregning i dag, og der påstår Telenor at jeg har vært logga på nettet i nesten en hel uke i strekk. Skal ha ringt opp start-serveren (www.start.no) kl 16.47 på mandag, og i følge Telenor varer samtalen til søndagen etter klokka 0730. Det koster rundt 1170,- kroner.

 

Det er jo helt klart feil, jeg er aldri pålogga særlig lenge av gangen. Og jeg skrur alltid av pc-en om natta, fordi jeg sover i samme rom som den står.

 

Er det noen som vet om det er teknisk mulig at ISDN-kortet fortsetter å jobbe etter at pc-en er fysisk skrudd av? Jeg har hatt trøbbel med en troyaner som Norman ikke klarte å fjerne, kan det viruset på noen måte ha misbrukt internettoppkoblinga mens pc-en er skrudd av??

 

Har et billion ISDN-kort, på et ABIT KT7 hovedkort. Kjør WinXP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er enda en Telenor ting , de kan påstå og påstå å du må bare betale for deg .

 

Har de logget aktivitet i den tiden de sier så sitter de også med en logg , prøv å få se den . Altså be om en utskrift .

 

Når det gjelder oppringning uten at pc`n står på , hehe nei det er ikke mulig for da er det strømløst og et isdn kort kan ikke drive surfing .

Lenke til kommentar

Hørtes mistenkelig ut. Men har hørt om lignende tilfeller om en mann som fikk mega-regning av telenor fordi "han hadde" liksom koblet opp rundt 3000 ganger tror jeg. Feilen var at windows hadde drevet med noen "reset" greier..

 

Vær sikker og dra ut pluggen når du forlater PC'n. Bruker selv et PCMCIA kort. Men drar alltid ut kablen når jeg forlater PC'n. Er det vanskelig kan du bare flytte ISDN boksen eller tilkoblingsboksen for ADSL litt høyere opp på veggen så du når kabelen raskt.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke hjelpe deg med problemet ditt. Men for noen år siden når jeg brukte 56K modem. Da hadde jeg ofte problem med logge av. Etter at jeg hadde logget av "Nettet" løftet jeg av tlf.røret. Og der var det ingen summetone.Kun "data lyd" Måtte både titt og ofte dra ut/sette inn tlf.kontaken. Eller skru modemet av/på for å få summetone. En annen pussig ting som også skjedde noen ganger. Når maskinen var slått av. Og telefonen ringte, så slo maskinen seg på av seg selv. Løste det med å avinstalere Net Meeting. Hadde da en Compaq (ikke le) med win95.

Jeg lærte da at det er lurt å sjekke tlf.røret om det var summetone når jeg hadde logget av.

Lenke til kommentar

Fikk beskjed fra Powertech som drifter start.no om at også de har registrert en pålogging som varte 5 døgn, 14 timer, 42 minutter og 58 sekunder.

 

Men jeg er altså HELT sikker på at jeg har skrudd av pc-en fysisk hver natt. Noen som har noen teorier om hva som kan ha skjedd da? Kan noen ha snylta på telefonlinja mi? Kan et virus gjøre noe mystisk som gjør at linja ikke blir nedkobla?

 

Dere sier at modemet ikke får strøm når pc-en er skrudd av, men en vanlig telefon får jo heller ikke strøm - så det er vel strøm i telefonlinja?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...