GH Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Har hørt at kameraet er vanskeligt i bruk er dette sant eller ? plz kom også med noen råd.... Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Alt kan være vanskelig å bruke, det kommer bare an på hvor mye tid og arbeid du legger ned i å lære deg utstyret. Hvis du setter kameraet på "grønn firkant modus", dvs. helautomatikk, så vil kameraet gjøre alle valg bortsett fra valg av iso-hastighet. Dvs. at hvis blitz er nødvendig popper den opp av seg selv. Du har også forskjellige moduser for portrett, landskap, osv. som gjør valg som er tilpasset slike motiver. Så, så veldig vanskelig vil ikke kameraet være. Men, du kan jo sette kameraet på helmanuell modus og da vil det bli vanskeligere å ta bilder som er korrekt eksponert uten å vite hva man gjør. Men det er det jeg synes er det mest morsomme med kameraet, å lære seg hva som gir bra bilder slik at jeg har mulighet til å påvirke resultatet. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Min oppfattning er at det kanskje er like greit å kjøpe ett lite kompaktkamera, eller i allefall ett avansert kompaktkamera, feks Canon's G serie, om man ikke har planer om å gjøre annet enn å kjøre på helauto... fikk dårligere bilder med 300D på auto emm med G5 (subjektivt vurdert) men da jeg tok ett kurs og begynte å lære å bruke det, først på Av (blender automatikk) og Tv (lukker automatikk) og siden på M (Manuell) da begynte det virkelig å "løsne" og lærekurven ble bratt og det ble VELDIG morro å fotografere... så mitt råd er, kjøper du ett slikt kamera, ta deg tid til å gå ett kurs, meld deg inn i en kameraklubb eller lignende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå