Gå til innhold

Mener dere at en Mac kan kalles for PC?

Fredrik

Kan Mac kalles PC? Les første innlegg!  

91 stemmer

1. 1. Kan Mac kalles PC? Les første innlegg!

• Ja
      46
    • Nei
      37
    • Vet ikke
      8

Anbefalte innlegg

Har hatt en diskusjon på skolen idag, der både lærere og noen elever mener at en Mac, det er IKKE en PC. Læreren mente at det ikke var pc, men en datamaskin. Jeg og to andre mente annerledes, siden Mac tross alt er en personal computer, windows eller linux på en maskin betyr jo ikke at man kan kalle det en PC, men om det er en annen produsent av hardwaren og OS X eller Panther, nei, da er det ingen Personal Computer.

En ting jeg ikke forstår er hvorfor ikke mac er en Personlig Datamaskin når han kaller Mac for datamaskin. :\

Så, hva mener dere?

*requeste poll* :p

##ding! Yes master ;) - enden ##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er en PC...det er ikke en "IBM-PC" (som "pc'er" ble kalt tidligere fordi IBM startet hele tingen med x86 datamaskiner derfor "IBM compatible" beskriveren på eldre, "uoriginale" PC'er som ikke var laget av IBM...)

I disse dager har "IBM-PC" blitt forkortet til "PC" og hvis det menes slik, så kalles ikke en Mac en PC...

men jo, det ER en PC (Personlig datamaskin), hvis du forstår hva jeg mener

hehe...

Lenke til kommentar
det er en PC...det er ikke en "IBM-PC" (som "pc'er" ble kalt tidligere fordi IBM startet hele tingen med x86 datamaskiner derfor "IBM compatible" beskriveren på eldre, "uoriginale" PC'er som ikke var laget av IBM...)

I disse dager har "IBM-PC" blitt forkortet til "PC" og hvis det menes slik, så kalles ikke en Mac en PC...

men jo, det ER en PC (Personlig datamaskin), hvis du forstår hva jeg mener

hehe...

Men forskjellen er at disse folkene ikke vet NOE om IBM sin definisjon. Argumenter mangler, det bare er sånn sier de. Og jeg tenkte mer på hva PC er en forkortelse for, Personal Computer. Og det at læreren mente at en Mac var en datamaskin, som oversatt blir computer. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...