reeeeg Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Hei! Jeg har Cambridge Soundworks 4.1 surround-høyttalere som jeg ikke får til å virke. Hovedkortet mitt er AOpen AK79D-400VN, med innebygget 5.1 lydkort. Bak maskina mi er det tre lydutganger, (fra høyre)en rosa, en grønn og en blå. Det går to kontakter ut fra suben som skal inn i maskina, en svart og en grønn. Problemet mitt er at jeg bare får lyd fra den grønne utgangen? Jeg installerte nettop de nyeste nForce-driverne, og der fulgte det med nye lyddrivere. Der var det en "Speaker-Wizard" som sjekket hvilket høyttaleroppsett jeg hadde ved å sende lyd ut gjennom de forskjellige kanalene. Jeg prøvde alle mulige forskjellige oppsett, men fikk bare lyd fra de høyttalerne som var koblet til den grønne utgangen. Akkurat nå har jeg en splitter i den grønne utgangen, og kobler begge ledningene inn i denne splitteren. Da blir det lyd i alle høyttalerne, men bare som 2.1 (altså 2 front høyre- og to front venstre høyttalere + sub). Hva kan problemet være? Hjelp tas imot med takk! Endret 21. september 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
heyJulius Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Det innebygde lydkortet ditt er ett vanlig stereo kort, du må ha noe som skiller kanalene eksternt, eller ett annet lyd kort, de andre utgangene på maskinen din er line in og mikrofon inngang! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Det innebygde lydkortet ditt er ett vanlig stereo kort, du må ha noe som skiller kanalene eksternt, eller ett annet lyd kort, de andre utgangene på maskinen din er line in og mikrofon inngang! Men når det står at det skal støtte 5.1 surround forstår jeg ikke hva som er problemet? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Og vil denne fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå