Lufthode Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei. Vurderer å kjøpe en HP iPAQ Pocket PC H6340, siden den har telefonmuligheter. Da slipper en å drasse rundt med telefonen ved siden av, og det og lettere å huske å ta "telefonen" med seg. noen som vet; -batterilevetid ved normalt/aktivt bruk? -brukervennlighet, evt om noen har testet den? -hvordan den er ytelsesmessig i forhold til andre PDA`er i denne prisklassen (ca 5500,-) Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Denne modellen er ikke lansert ofisielt i Norge enda. Noen som har begynt med forhåndssalg. Den har fått litt "slakt" borte i statene, grunnet endel feil på den men regner at dette blir fikset ganske fort. Ytelsesmessig ligger den midt på treet og vil ikke være den beste eller dårligste PDA telefonen du får tak i. HP har også priset den veldig agresivt. Batteritid for du på rundt 2 til 3 dager ved aktivt bruk. Eventuelt mye lengre hvis du slår av telefondelen. En verdig konkurent og om ikke bedre er den kommende Qtek 9090 som kommer i desember en gang. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 9090 har dessuten innebygget tastatur! Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har selv vurdert denne iPaqen men gikk vekk fra ideen grunnet dårlig CPU ytelse (rundt 160MHz, enkelte steder påstått 200MHz). Til sammenligning har Asus a730, FS Loox 720, iPAQ hx4700, Toshiba e830 og Dell Axim X50 alle mellom 520 og 620MHz. Det er mye forskjell. Riktignok har ingen av disse telefon, så en får vurdere hva som er viktigst. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Jeg vurderer ogå å gå til innkjøp av en H6340. Det er riktig at prosessoren går på 168MHz (som skal visst gå an å overklokke) for å spare på batteri, men dette er en dual-chip system. En separat chip tar seg av multimedia og telefoni-biten. Det skal også kunne spille av video uten problem, men noen bra sammenligning av ytelse har jeg ikke funnet ennå. Med tanke på kombinert telefon med en PocketPC med lang levetid er det ikke egentlig så dårlig. Pluss har den innebygd WLAN og bluetooth, og SDIO for andre add-ons....den skal jeg ha. Endret 6. oktober 2004 av joebush Lenke til kommentar
joebush Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Har nettopp bestilt denne etter mange dagers tenking. Prosessoren skal kunne sammenlignes med gårsdagens 400MHz ytelsesmessig. Det skal også være en fordel at det er dual chip system. Noen klager i reviews om litt sen respons, men noe senere enn de fleste telefonene er det neppe. Siden den bruker annet en XScale chip er det noen programmer som tidligere ikke har gått, men det meste bør gå nå. Har undersøkt litt IP-telefoni til den, og Skype og X-Lite skal fungere. Jeg skulle gjerne ventet på en VGA-basert en, men det vil nok ta litt tid før det kommer på markedet. Da kan jo dama få denne når jeg oppgraderer. Lenke til kommentar
mwar0f Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Komplett.no har 6340 på lager, skal hente den i morgen . Grunnen til at HP bruker en treigere CPU er å spare på batteri, skal ha standby på 7 dager og tale tid på 4 timer (tror jeg). Ellers finner du en ganske bra review på PocketNow. Det er en 6315 som er testet, 6340 har ikke kamera. Qtek 9090 er bedre teknisk sett. Innebygd kamera og tastatur, pluss raskere CPU 400 MHz xscale (tror jeg), er ikke sikker på batteritid. Men det er ingen i Norge som har fått den. Så har jeg jo brukt ipaq siden 3630 da, dermed lite lyst å gå til et annet merke som Qtek/XDA/Oxygen (ja mange navn) Min drømme PDA skal ha følgende: WLAN, GSM, BT, GPS, VGA, kamera og fuelcell Lenke til kommentar
joebush Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Den drømme-PocketPC'en som vi begge drømmer om kommer nok om ca. ett år. Endret 19. oktober 2004 av joebush Lenke til kommentar
kelloggs007 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har fått denne maskinen. Må si jeg er MEGET fornøyd så langt. Anbefales. Lenke til kommentar
gu Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Ytelsesmessig ligger den midt på treet og vil ikke være den beste eller dårligste PDA telefonen du får tak i. Er ikke enig at den ligger midt på treet ytelsesmessig. I hvert fall ikke hvis man skal legge benchmark resultater til grunn. På grunn av dual core prosessoren yter den bra på grafikk, men bortsett fra det er ytelsen vesentlig svakere enn på de fleste maskiner det er naturlig å sammenligne med. Se f eks benchmarktester her eller her. Disse testene er riktignok av 6315, som er den amerikanske versjonen av 6340 med kamera. HP har også priset den veldig agresivt. Prisen på 6340 er veldig hyggelig, ja. Kan derfor være et veldig godt valg for folk som ikke trenger max ytelse. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Fikk min H6340 på lørdag og har selvfølgelig lekt med den ganske mye. Må si meg ekstremt fornøyd. Merker ingen direkte treghet bortsett fra når jeg kjører TI og HP kalkulator emulatorer (men alle opplever dette). Har kjørt SJPhone, og det fungerer smertefritt. Menyene reagerer bra, og alt virker som det skal. Tasken som fulgte med er litt trang, men etter litt tid er lett å bruke. Enheten følger med cradle, og laderpluggen kan brukes direkte mot H6340 når man er på reise (dvs at man slipper å ha med cradle). Man kan også sette opp H6340 til å lade seg opp via USB (hurtig eller tregt). Den virker også mindre enn jeg trodde det skulle være, noe som er en fordel, synes jeg. Passer godt i hånda. Til og med dama mi ikke syntes den var stor. Batterilevetiden er også veldig bra. Varte i 7 timer med en god del aktiv bruk med WLAN. Tradeoffen med å ha en litt saktere CPU er 100% akseptabel. Jeg er blitt veldig glad i den, og vil anbefale den i alle fall til folk som vil ha en alt-i-ett dings å dra rundt med seg. Søt, liten og funksjonsrik. Endret 25. januar 2005 av joebush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå