java_man Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei! Jeg skulle hjelpe en kompis med å sette opp en bredbåndstilkobling. Jeg har aldri gjort dette før, men prøver å hjelpe han iom at jeg har mer erfaring med data. Han har fått abonnement fra Catch, og eneste instrukser han har fått fra dem er en oversikt for ip-adresser som han skal bruke. Det jeg er usikker på, er hvor de forskjellige adressene skal skrives inn i forbindelse med oppsetting av bredbåndet. Han har fått fem ip-adresser, disse er: host netmask gateway broadkast net Netmask- og gateway-adressen er grei. Er det host-adressen som er hans ip-adresse og hvor skal de to siste skrives inn? Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei! Jeg skulle hjelpe en kompis med å sette opp en bredbåndstilkobling. Jeg har aldri gjort dette før, men prøver å hjelpe han iom at jeg har mer erfaring med data. Han har fått abonnement fra Catch, og eneste instrukser han har fått fra dem er en oversikt for ip-adresser som han skal bruke. Det jeg er usikker på, er hvor de forskjellige adressene skal skrives inn i forbindelse med oppsetting av bredbåndet. Han har fått fem ip-adresser, disse er: host netmask gateway broadkast net Netmask- og gateway-adressen er grei. Er det host-adressen som er hans ip-adresse og hvor skal de to siste skrives inn? Hei! Her kommer en liten forklaring på de forskjellige adressene du har fått tildelt fra Catch: Host: Dette er ip-adressen som skal brukes på maskinen. Netmask: Masken til ip-rangen, denne blir automatisk satt om det er en maskin som kjører windows. Gateway: Adressen til routern som skal brukes. "Veien ut på nettet". Broadcast: Settes også automatisk i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå