duda Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 hei, skal rense linsa til ps2 min siden den begynner å bli litt gåend. har funnet en fin guide som skal hjelpe meg, men det jeg lurer på er hvilke type alkohol jeg skal bruke. er ikke helt sikker på dette selv og vil være sikker før jeg gjør noe dumt. Lenke til kommentar
duda Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 hmm...har tenkt på tanken. men vil liksom være sikker. er det noen som har gjort dette selv og som kanskje vet litt bedre? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) isopropanol er sikkert bra.. edit: det skal i allefall ikke legge igjen noen rester, og det er jo det du helst er ute etter.. Endret 21. september 2004 av Musty Lenke til kommentar
duda Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 har tenkt på whitesprit også. men de jeg spurte var så usikre så da ble jeg usikker jeg også. hva med vodka? er ikke sikker på om jeg har isopropanol hjemme. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 men vodka har du ville satset på whitesprit uansett... best å vere sikker Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt ved å invistere i en rense-cd? Lenke til kommentar
duda Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 fordi rense cden hjalp ikke så mye. har brukt den flere ganger. men fortsatt like dårlig. litt rensing av linsa kommer nok til å fikse problemene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) isopropanol legger ikke igjen rester, det er vel det du skal bruke tåler linsen så sterke saker da? Endret 21. september 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 bruk isopropanol eller hjemmebrent (90% eller høyere), ikke vanlig vodka (i 40-60% er det for urenheter), Withesprit inneholder noe olje/fett produkter, og er HELT ubrukelig til å rense laser/DVD linser Lenke til kommentar
duda Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 den må jo tåle såpass når det er anbefalt når det står at det er anbefalt i guiden. "rubbing alcohol or static free cleaner " "Dip it in rubbing alcohol (the less water/higher alcohol %, the better) ". det er det som står i guiden. jo mindre vann\høyere alokohol prosent jo bedre. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 For all del IKKE bruk White Spirit! Eller Rødsprit for den saks skyld. Spør på en fargehandel eller bensinstasjon etter isopropanol, så ren som mulig. Skal du absolutt bruke sprit er det ikke polvarer sterke nok. I det store utland selges 95% husholdningssprit til bruk som blant annet vindusvaskemiddel. Tror det er dette som menes med "rubbing alcohol". Ellers følger det av og til med rensevæske hvis du kjøper rensecd. Denne væsken burde jo være ypperlig å bruke. Uansett, lykke til! mvh Øystein Lenke til kommentar
duda Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 ok takk. har en rensekassett med rensevæske, så kan jo prøve på det. må nok fikse det her snart er litt lei disc read error på diverse spill. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 kan jo være laseren som er litt ute av posisjon. Har problemer med diverse spill jeg også, så jeg har googla litt og funnet DENNE siden som viser hvordan man går frem. Bare husk at garantien ryker når du tar hinna på PS2'en din Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå