Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med lasting av sider

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

En kompis sliter med lasting av sider på maskinen sin. Maskinen er nybygd, om det har noe å si. Problemet er at han bare får lastet en liten del av samtlige sider på nettet. Det tar også ekstremt lang tid. Omstart er selvsagt prøvd et par ganger. Det samme skjer i Firefox, Opera og IE, så jeg tror ikke det har noe å si på nettleseren.

Det rare er at han har en bærbar som funker helt fint på nett. Han kommer ikke inn på msn, derimot klarer han å logge seg på mirc.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den vært sånn _helt_ ifra første gang han koblet til nettet? Uansett så kan du prøve "Restore defaults" i options på nettleseren. Eller så hadde jeg et lignende problem, som jeg fikk ordnet opp i med Hijack This, som ligger på download.com.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har den vært sånn _helt_ ifra første gang han koblet til nettet? Uansett så kan du prøve "Restore defaults" i options på nettleseren. Eller så hadde jeg et lignende problem, som jeg fikk ordnet opp i med Hijack This, som ligger på download.com.

Det funket fint før. Maskinen ble bygget på fredag, han ringte meg i dag. Så han fikk nok problemet i dag.

Hva gjør dette "Hijack This" da?

Lenke til kommentar
Hva gjør dette "Hijack This" da?

Det går igjennom reg-filer og ser etter adware/spyware

Edit: Dersom du ikke allerede har gjort det, så anbefaller jeg deg å skanne igjennom med adaware og spybot i tillegg. Trengs mer enn ett enkelt program for å fjerne alt :roll:

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Den er nyinstallert sier du... hva er gjort med oppdateringer og brannmur? Husk på at det tar kunn få minutter fra en fersk Windows XP maskin er koblet på nettet til at den er infisert av ormer (og virus). Windows XP (og andre OS) bør installeres uten internet, og det første en bør gjøre så er å slå på en brannmur, her funker Windows XP sin helt greit i starten til du har fått lastet ned alle oppdateringer, inkludert SP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...