Gå til innhold

Hva bør jeg oppgradere?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! Jeg er en student (nevner det for å hinte til at jeg har en veldig tynn lommebok ;) som begynner kjenne litt kribling etter å kunne spille litt spill over internett igjen. Jeg har ikke holdt meg oppdatert siste årene, så er ikke helt sikker på hva som kreves av en PC..

Jeg har nå en 850mhz, 256MB ram, og 64MB AGP skjermkort. Jeg lurer på om noen kunne tipset meg om hva som ville være lurest av meg å oppdatere? Har som nevnt tenkt å spille ulike rollespill over nettet, men er ikke nødvendig for å kunne ha best mulig oppløsning, jeg er fornøyd bare det ikke hakker..

Har vurdert å oppgradere skjermkortet til et billig et med 128 mb, men er ikke sikker på om det er det lureste? Noen som har noen andre forslag, event. forslag til bestemte kort jeg bør kikke på?

Eller har pcen min blitt så utdatert at jeg må la den vandre til de evige pc-marker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, akkurat nå har jeg ikke så mye penger, så må nok vente litt med å bytte ut alt, men har ikke noe bestemt budsjett for utskiftningen. Jeg prøver alltid å få mest mulig for pengene, så vil ikke la være å kjøpe en mye bedre prosessor for å spare en hundrelapp. Antar jeg kan bruke opptil 3000kr eller noe i den dur.. Hvis jeg skal oppgradere, kan jeg heldigvis beholde en del av gamle pcen, men må trolig skaffe nytt hovedkort, skjermkort, prosessor, litt ekstra ram, og kaanskje en raskere harddisk.

Lenke til kommentar

Men siden jeg ikke kan ta en stor-oppgradering med det første, hva er det primært jeg bør skaffe først? Kan alltids kjøpe en bra komponent nå, og oppgradere resten av vraket senere. For pcen fungerer egentlig som bare det til dagligdagsbruken ellers, men jeg kan ikke spille alle spillene jeg ønsker sånn den er nå.. :-|

Endret av Tokolosh_
Lenke til kommentar

Forslag:

EPoX EP-8RDA+ V2.2 Hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T, LAN, Firewire

Varenr.: 123593

Lagerstatus: 20-49 stk på lager 598.99 598.99

--------------------------------------------------------------------------------

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Varenr.: 113518

Lagerstatus: 500+ stk på lager 679 679

--------------------------------------------------------------------------------

AMD Sempron 2600+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, BOXED

Varenr.: 301831

Lagerstatus: 20 stk på lager 875.01 875.01

Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM

Varenr.: 118867

Lagerstatus: 100+ stk på lager 550 550

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP, ATI9600PRO, DVI-I, TV-Out, Full-Ret

Varenr.: 302975

Lagerstatus: 100+ stk på lager 929 929

Miljøgebyr: 0

Best.ref.: Totalt: 3632

Ante ikke at AMD XP var faset ut, så jeg gikk for Sempron....

Antar du vil ha ny disk siden pcen antageligvis har ganske liten, 40 GB ny lønner seg ikke. Skjermkortet så ok ut, men syns det så litt dyrt ut for det kortet. Antar du ikke trenger mer RAM enn det der...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Og her har du et MYE bedre forslag, hvis du har pengene:

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Varenr.: 300206

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1290 1290

Asus K8N Hovedkort for Socket 754 nForce3 250,SATA,LAN,ATX,Raid,Lyd

Varenr.: 302513

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 10 dager) 849 849

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Varenr.: 120304

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1849.99 1849.99

Samsung SpinPoint P80 120GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 120051

Lagerstatus: 100+ stk på lager 750 750

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Varenr.: 118498

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1595 1595

Miljøgebyr: 0

Best.ref.: Totalt: 6333.99

Antar ingen her er uenige med meg i at det er verdt det, ihvertfall hvis du spiller en del og trenger en nogenlunde maskin...

Forresten så har jeg satt opp IDE-disk, basert på at jeg antar du har IDE-disk fra før som du vil bruke. Hvis du ikke skal bruke den gamle, bør du heller gå for en S-ATA-disk...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Hvis jeg skal oppgradere, kan jeg heldigvis beholde en del av gamle pcen, men må trolig skaffe nytt hovedkort, skjermkort, prosessor, litt ekstra ram, og kaanskje en raskere harddisk.

Tror ikke du får brukt den gamle rammen. Lurer litt på PSU; om den vil takle det nye (antar den vil det mer eller mindre). Hvilken PSU (strømforsyning) har du? Antall watt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...