Nebu Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei, Jeg trodde det var nok å endre hosts-fila der det står 127.0.0.1 localhost til en annen adresse, men dette var tydelig ikke nok. Dersom det i det hele tatt er mulig, kunne jeg tenke meg å midlertidig endre localhost-peker til å peke til en annen server i nettet. Til tross for at hosts-fila nå har 172.x.xx localhost så får jeg "Reply from ::1: time<1ms" i CMD-prompt når jeg pinger "localhost". Er dette mulig å få til? Takk Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei, Jeg trodde det var nok å endre hosts-fila der det står 127.0.0.1 localhost til en annen adresse, men dette var tydelig ikke nok. Dersom det i det hele tatt er mulig, kunne jeg tenke meg å midlertidig endre localhost-peker til å peke til en annen server i nettet. Til tross for at hosts-fila nå har 172.x.xx localhost så får jeg "Reply from ::1: time<1ms" i CMD-prompt når jeg pinger "localhost". Er dette mulig å få til? Takk Hei! "localhost" vil alltid peke til 127.0.0.1, det er ikke mulig å peke den mot noen annen maskin. Hva skulle hensikten vært uansett, om det hadde vært mulig? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) oops. *lære seg å lese ALT før han poster* PS: Ser ut som du bruker IPv6? Endret 21. september 2004 av Demolish Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Det skal vel vere mulig og forandre ip adressen i hosts filen som spesifiserer hvor localhost ligger c:\windows\system32\drivers\etc\hosts Endret 21. september 2004 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Det skal vel vere mulig og forandre ip adressen i hosts filen som spesifiserer hvor localhost ligger c:\windows\system32\drivers\etc\hosts Det er akkurat det han har gjort Har du testet med en restart? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 - Jeg har ikke testet med en restart, men endringer i hosts fila er alltid gjeldende med en gang og uten restart - Ja, jeg har IPv6, men paralelt med IPv4 - Hensikten er å kunne åpne et .NET web prosjekt fra serveren på laptopen der alle verktøyene ligger. VS.NET krever mapping mellom prosjektet og siten på "localhost" og hvis "localhost" egentlig er en server, kan flere utvikle mot samme server. Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Er det ikke bare skrive inn "http://maskinnavn" når du oppretter ett webprosjekt da? Når du da åpner prosjektetet fra en annen maskin vil jo denne linke til "maskinnavn". Får ASP.net/vs.net brukeren rettighetene den trenger på "serveren" da? (Til å gjøre endringer i prosjektet) Kom nettopp på noe, det hjelper ikke gjøre det slik. Når du oppretter og skal redigere dette prosjektet må jo mappestrukturen på den lokale maskin "matche" webserveren. Kanskje den lokale mappestrukturen er nødt å være "//maskinavn/..." i tillegg? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Er det ikke bare skrive inn "http://maskinnavn" når du oppretter ett webprosjekt da? Når du da åpner prosjektetet fra en annen maskin vil jo denne linke til "maskinnavn". Får ASP.net/vs.net brukeren rettighetene den trenger på "serveren" da? (Til å gjøre endringer i prosjektet) Kom nettopp på noe, det hjelper ikke gjøre det slik. Når du oppretter og skal redigere dette prosjektet må jo mappestrukturen på den lokale maskin "matche" webserveren. Kanskje den lokale mappestrukturen er nødt å være "//maskinavn/..." i tillegg? Jeg snakket da selvsagt om å åpne et webprosjekt direkte fra et "share" på serveren, det er ikke snakk om flere mappestrukturer som skal matche, alt ligger på server og er sharet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå