w2k Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hver gang maskinen er koblet til nettet med ADSL i XP, så lagger spill rytmisk med samme tidsmellomrom hver gang, skjermsparere og filmer også, men så fort man kobler seg fra nettet er alt normalt, sånn som det også var under windows 2000. Er det noen som vet hva dette kommer av?, er det en nettverks tjeneste eller noe som forusaker dette?. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Det kan vel kanskje være at maskinen din er såpass infisert av adware/virus, og står og spyr ut virus og spam til tusenvis av andre maskiner. Dette vil lagge maskinen din sålenge du er på nettet. 1. Oppdater Windows via Windows Update. 2. Scan maskinen for virus med en oppdatert virusscanner. 3. Last ned Ad-Aware og Spy-bot, oppdater de og scan etter adware. 4. Installer en firewall. Lenke til kommentar
w2k Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Nei det er ikke det, den gjør sånn etter formatering og reinstallasjon av xp også, men aldri gjort slik under win2000. Det må være noe i xp som forusaker dette..... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Kan hende det er en dårlig driver for ADSL modemet ditt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Nei det er ikke det, den gjør sånn etter formatering og reinstallasjon av xp også, men aldri gjort slik under win2000. Det må være noe i xp som forusaker dette..... Når du reinstallerer XP fra scratch, og kobler den på internet uten noen brannmur eller ikke oppdatert, tar det ca 3 minutter før du har virus. Lenke til kommentar
w2k Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Nei det er ikke det, den gjør sånn etter formatering og reinstallasjon av xp også, men aldri gjort slik under win2000. Det må være noe i xp som forusaker dette..... Når du reinstallerer XP fra scratch, og kobler den på internet uten noen brannmur eller ikke oppdatert, tar det ca 3 minutter før du har virus. ja greit det, men som jeg sier er ikke det grunnen, jeg tar sikkerheten på alvor og har antivirus og antispam, som sagt så er det ikke slik på win2000, så det jeg er ute etter er om noen har opplevd noe lignende, og vet hva det kommer av? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 BITS servicen kanskje? Andre tjenester? Sjekket Task Manager når det skjer? Lenke til kommentar
w2k Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 BITS servicen kanskje? Andre tjenester? Sjekket Task Manager når det skjer? Hvor finner jeg BITS?, har sjekket i task manager, men det rare er at det går ikke an å se noe unormalt der heller, ting ligger som regel stabilt i cpu bruk og alt. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 BITS = Background Intelligent Transfer Service, altså finner du den under Services under Administrative Tools Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Nei det er ikke det, den gjør sånn etter formatering og reinstallasjon av xp også, men aldri gjort slik under win2000. Det må være noe i xp som forusaker dette..... Når du reinstallerer XP fra scratch, og kobler den på internet uten noen brannmur eller ikke oppdatert, tar det ca 3 minutter før du har virus. ja greit det, men som jeg sier er ikke det grunnen, jeg tar sikkerheten på alvor og har antivirus og antispam, som sagt så er det ikke slik på win2000, så det jeg er ute etter er om noen har opplevd noe lignende, og vet hva det kommer av? Jeg er fortsatt overbevist at det er Sasser el. du har. Anti-virus og Anti-spam klarer ikke alltid å stoppe dritten, særlig ikke dersom den er oppdatert (= nyinstallert). Bare installer en firewall, så vil du se hvilke prosesser som vil ha tilgang til internet. Og for all del, kjør Windows Update. Lenke til kommentar
w2k Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Nei det er ikke det, den gjør sånn etter formatering og reinstallasjon av xp også, men aldri gjort slik under win2000. Det må være noe i xp som forusaker dette..... Når du reinstallerer XP fra scratch, og kobler den på internet uten noen brannmur eller ikke oppdatert, tar det ca 3 minutter før du har virus. ja greit det, men som jeg sier er ikke det grunnen, jeg tar sikkerheten på alvor og har antivirus og antispam, som sagt så er det ikke slik på win2000, så det jeg er ute etter er om noen har opplevd noe lignende, og vet hva det kommer av? Jeg er fortsatt overbevist at det er Sasser el. du har. Anti-virus og Anti-spam klarer ikke alltid å stoppe dritten, særlig ikke dersom den er oppdatert (= nyinstallert). Bare installer en firewall, så vil du se hvilke prosesser som vil ha tilgang til internet. Og for all del, kjør Windows Update. Ja tro hva du vil, men jeg har drevet med data i en del år så jeg er ikke helt grønn, jeg vet at det ikke er noe av det du sier, og som sagt er det ikke slik i win2000. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Ja tro hva du vil, men jeg har drevet med data i en del år så jeg er ikke helt grønn, jeg vet at det ikke er noe av det du sier, og som sagt er det ikke slik i win2000. Har du tenkt på det jeg skrev om at det kanskje er et driverproblem? Har du sjekket med produsenten av ADSL modemet (om du har et da)? Lenke til kommentar
w2k Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Er et speedtouch home ADSL modem, trenger det driver da? Endret 22. september 2004 av w2k Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Er et speedtouch home ADSL modem, trenger det driver da? Har du sjekket alle prosesser i Oppgave behandleren etter rar aktivitet, samt cpu tiden på de? EDIT: Har ikke erfaring med ADSL, men driver trenger alle enheter. Men om du trenger en spesifikk driver vet jeg ikke. Fulgte sikkert noe med pakken du kjøpte. Endret 22. september 2004 av TCi Lenke til kommentar
w2k Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Ja, og det rare er at det er ikke noe unormalt der heller. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hva mener du med at "det ikke er slik i win2000"? Du får like enkelt Sasser i Win2000 som i XP. Uten å ha oppdatert windows, og uten firewall, tar det som sagt bare noen minutter før man er smittet. Nei, man trenger ikke driver til ADSL modem. Det kan jo hende det er noe buggy med driverene til nettverkskortet ditt, men det har jeg liten tro på. Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å kjøre Windows Update? Lenke til kommentar
w2k Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Ingen som vet noe?, eller har opplevd lignende?. Hvilke Services kan det være (var ikke BITS), kan det være de innebygde PPPoE greiene til XP, eller Nettverkskort driveren. Lenke til kommentar
w2k Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Etter reinstallasjon og full Windows Update lagger den tilogmed litt mer enn tidligere, er veldig synlig når du tar preview på flowerbox screensaveren, ca. annenhvert sekund, veldig irriterenes på spill. Så fort jeg kobler av nettet (ADSL) er det i orden og normalt uten lagging. Endret 23. september 2004 av w2k Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kanskje et skudd i blinde, men har du installert driverene til skjermkortet ditt? Altså ikke de som følger med XP. Lenke til kommentar
w2k Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Kanskje et skudd i blinde, men har du installert driverene til skjermkortet ditt? Altså ikke de som følger med XP. Ja, har det, ble ikke noe forskjell. Alt er ok så lenge jeg ikke er online. Utrolig irriterendes problem, siden det kan være en million småting som forusaker dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå