Gå til innhold

Max 10 nettverksforbindelser med SP2?

JBlack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres jo helt utrolig ut. Hva er begrunnelsen for dette?

Jeg skjønner at mange Windows-brukere kun gjør en eller to ting av gangen max, men jeg vil ikke tro jeg er alene om å gjøre en håndfull ting samtidg. En håndfull browservinduer, kanskje en ssh forbindelse eller to, en p2p klient, deler ut en katalog til et par andre maskiner osv. Blir fort mange nettverksforbindelser.

Lenke til kommentar

Praktisk liten utility, tror nok den kommer til å bli en av de mer populære nedlastingene. :yes:

Men jeg må si noe er seriøst galt med Windows når man er nødt til å begynne å begrense basis-funksjonaliteten til et operativsystem for å bekjempe sikkerhetsproblemer. :no:

Menmen, siden man jo kan bare hacke (i ordets originale betydning) litt på systemet for å få det til å funke på en fornuftig måte igjen, så går det vel greit. :)

Lenke til kommentar

Eh... begrensning til 10 samtidige koblinger kom ikke i service pack 2, det har vært hele tiden i Windows XP (og win2k for den saks skyld).

Det er ikke av sikkerhetsmessige grunner, men for å ha et salgsargument for Microsoft sine server systemer. En større bedrift ville selvsagt brukt en billigere win2k/xp lisens en server 2k/2k3 til printer/fil/annen resurs deling om de ikke hadde lagt inn 10 av gangen begrensningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...