AvIOn Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Okey here we go. Har dette: msi k8n neo FSR nf3 250 amd64 3000+@9*270=2430 OCZ 4200 EL@270mhz 2,5-4-6-4 Bruker boxedkjølern og den thermalpadden som fulgte med. Klarer ikke høyere klokk på cpu enn dette, og tror det kommer av for høy varmeutvikling. Nå er det jo noe krøll med temp-avlesern på disse HK, den viser temperatur på 58 grader load noen ganger, og 78 grader load noen ganger, så jeg går ut i fra at det er 78 grader, og tenker da at nå trenger jeg en ny kjøler for å komme videre. Målet mitt er å klare å kjøre på 9*290=2610mhz 1:1, hvis rammen min klarer dette, hvis ikke så må jeg kjøre 10*260 1:1. Har sett og siklet litt på denne: Coolermaster Hyper 6 Denne skal visstnok være bedre enn denne SP97 (eller hva den heter) selv om sp97 bruker en tornadovifte (samma som delta omtrent), mens Hyper 6 bruker en helt vanlig vifte. Er det noen som har noen erfaringer med denne, og kanskje kan vise til noen temperatur-endringer etter at dere bytta til denne. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 kom nesten akkurat med et likt spm, kjøling til amd 64 s 754, og ser ut som om det er lite tips ute å går. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Tydeligvis. Men har undersøkt litt, og det blir nok Hyper 6 på meg. Kline litt AS5 under den så blir det nok bra:D Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 må bare få si at jeg selv bruker en sensor som jeg har plasert under CPU og ligger i press opp mot CPU. Nå skal det sies at her er det jekla trangt iforhold til AMD XP men etter litt knoting fikk jeg plassert den. Temperaturen er som jeg trodde, som viser seg gjenntagende for de fleste prosessorer jeg har vært borti. CPU ligger akurat nå på 43 grader. original kjøler Ved spilling av musikk i bakgrunnen og litt mer dilldall stiger den til rundt 48 grader. Ved spilling kan den i verstefall dette opp mot 60 grader. noe som er felles er at maskinen blir ustabil når temperaturen overstiger 60 grader. Dvs.. oki XP CPUene mine (4 stk) har alle vist ustabile tendenser mellom 50-55 grader. Nå skal det sies at mitt forige HK (Chaintech, som flippet til slutt.. IRQene gikk amokk) viste 12 grader for mye. Mitt nye ASUS K8N-E Deluxe viser 41 grader i øyenblinken. dvs. bare en differanse på 2 grader i øyenblinken. men ugjevnhetene stiger samtidig med temperaturstigning. Konklusjon... Ikke heng dere så mye opp i hvilke grader HK viser. Skal du være nøye på dette så skaff en ekstern føler og få denne plassert opp mot CPU på undersiden (eller en annen bedre plassering om du finner) Lær deg differansene og still inn fan-control i BIOS etter hva du finner ut. eks. min CPU vifte spinner på 1500 nå mot 3200 max. Ofte er den nede i 670rpm. Nå ble dette veldig off-topic men følte bare så uendelig for å nevne dette her og nå Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 TJA, og det er en stooor TJA. En ekstern føler vil ikke kunne vise kjernetemperaturen på en CPU. Det den måle er overflatetemp. Jeg ville heller ha satset på å lese temperaturen som CPUen selv oppgir. Bare sørg for å vite hvor mye feil HK viser. -KJ Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 TJA, og det er en stooor TJA. En ekstern føler vil ikke kunne vise kjernetemperaturen på en CPU. Det den måle er overflatetemp. Jeg ville heller ha satset på å lese temperaturen som CPUen selv oppgir. Bare sørg for å vite hvor mye feil HK viser. -KJ for DEt er jo lett:D Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kan anbefale denne , stille og ikke kjempestor : Senka load temperaturen min med ca.10C i forhold til boxed ved overklokking. http://www.swiftnets.com/products/mcx64-V.asp Test: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjAxLDM= Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 TJA, og det er en stooor TJA. En ekstern føler vil ikke kunne vise kjernetemperaturen på en CPU. Det den måle er overflatetemp. Jeg ville heller ha satset på å lese temperaturen som CPUen selv oppgir. Bare sørg for å vite hvor mye feil HK viser. -KJ for DEt er jo lett:D Hvis du har et HK som er sånn passe mainstream vil du nok finne gode holdepunkter p ett av de utallige fora som finnes på nett. Det er i allefall bedre enn å stole på en ekstern sensor som garantert viser feil og som du ikke har sjans til å vite hvor mye feil den viser. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå