t-s Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei! Jeg har en Toyota Celica T-Sport (192 hk) 2001. Noen tips til hvordan jeg (relativt skånsomt) kan hente mer ut av den. Hva vil det evt koste (ca)? Og hvor bør det gjøres? Finnes det chip til bilen? Mvh Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei! Ser at du ikke har fått noe svar, og det må jeg neste hjelpe deg litt med. Jeg har selv en Celica (99') og det er nok dessverre ingen enkel og billig måte å få en merkbar økning av effekt på disse bilene, men om du ser innom forumer som www.celicatech.com og www.6gc.net så vil du nok få svar på det meste. Den syvende og siste generasjon av Toyota Celica har heldigvis fått en relativt stor støtte i markedet for tredjeparts deler i motsetning til den forrige generasjonen, og T-Sport er vel det beste utgangspunktet her (7th gen Celica med 116 hk er treig og stakkarslig etter min mening). Da igjen, en I4 motor med nesten 200 hk og N/A trim har vel begynt å nå grensen for hvor mye effekt du kan ta ut. Vi snakker jo om en liten 1.8 liter her. Chip til biler uten turbo er dessverre ikke så veldig vanlig, og jeg tviler på at du vil finne en til Celicaen. Sjekk sidene jeg linket på toppen og hvis du lurer på noe mer kan du sende meg en PM på www.6gc.net forumet så skal jeg svare så godt jeg kan. (nick Illyont) Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Må nok kjøpe turbo til bilen din. Det finnes ingen måter å hente ut merkbare hester på den motoren. Ref til turbo prosjektet på en celica 00 modell. For notens skyld så kommer celica Gen 7 med 192 eller 146 hk Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 toyota kan ikke chippes eller programeres. hør med ts tuning. kanskje de kan hjelpe deg. es tuning i tr.heim tror jeg ikke har til din bil, men du kan jo sjekke der også. turbo konvertering koster mellom 20 og 40 000 avhengig av hva slags bil. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Eg trodde alle nyere motorer kunne omprogrameres eller chippes, og det finnes chipper til sugemotorer i søkk og kav på markedet. Porting av noen som kan det i kombinasjon med andre kammer, innsug og greinrøyr. At det ere mulig på high techmotorer viser denne tråden. http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=6901#141756 Lenke til kommentar
skjellum Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 For å få litt bedre effekt på denne bilen: Luftinntak (1-2hk, mest for lyden) Eksos (4-6hk, TRD er best bet her) Porting av grenrør (1-2hk) Apex PowerFC (10-15hk, erstatter ECU'en, dyr, ikke lenger OBDII) Ellers er det ikke så mye mer å gjøre effektmessig. Et skikkelig coilover kit er en god investering etter min mening. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvorfor porte grenrør? Ikke alle biler har grenrør engang, men vanlig manifold, og det holder da å bytte til grenrør Hvem som er best på eksos kommer mer ann på hva slags bil.. (hvem som bygger best til din bil) Coilover-kit har ingen hensikt når det er snakk om effekt, og er mye dyrere enn et ordentlig justerbart senkesett... Du kommer langt med skikkelig senkesett, trenger ikke være justerbart engang.. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Muligens at ikkje Ole er best på eksosanlegg, men han er dyktig. http://www.mobeck.com/MT/Raceexhaust.asp Når det gjelder luftfilter og porting som gir 1-2 hk hver så har det lite realitet i virkeligheten. Et luftfilter vil gi deg alt fra effekt TAP på 2-3 hk til økning på 2-3 hk. Det har litt med montering og hvor effektivt og bra det orginale var. Porting vil viss den som gjør det ikkje har snøring kunne gi deg en betydelig svakere motor, men er portinga utført av fagfolk vil det kunne gi 10 Nm eller meir over et bredt register. Da har du lett 7-10 hk ekstra. Et skikkelig senkesett og gode coilovers er to forskjellige verdener når det gjelder kjøreegenskaper i følge en bekjent eg satt på med under banetreff nettopp. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du skal høyt opp i pris for å få et skikkelig coilover kit som er mulig å få godkjent da, så da ville jeg nok godt for et realt justerbart senkesett (mye billigere, og bra nok for vanlig vei.. Bane er noe annet igjen...) Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Du skal høyt opp i pris for å få et skikkelig coilover kit som er mulig å få godkjent da, så da ville jeg nok godt for et realt justerbart senkesett (mye billigere, og bra nok for vanlig vei.. Bane er noe annet igjen...) Senkesett er for pyser min venn. Coilover og "justerbart" senkesett er vel i teorien det samme. Skal du ha et skikkelig justerbart senkesett koster det deg i underkant av 10K det er ikke en ille pris i forhold til hvor mye bedre resulatet blir sett imot det å bare bytte til kortere fjærer. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Du skulle prøvd Kadett'en min da... Har ikke noe problem med å kjøre fra BMW'er med senkesett til mange tusen i svingene... Coilover's er mer beregna for bane.. Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 coilover er for biler som har mye større dekk enn orginalt, slik at de ikke skal ta inni nedre del av fjærskåla. coilover og "justerbart" senkesett som dreadfull sier, fungerer på samma måte men demperen er mye lengre og fjærene mye kortere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå