Gå til innhold

distro som støtter norsk

kentbj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har tenkt på suse, men var usikker på om det var full støtte.. skolelinux tviler jeg på at jeg kommer til å bruke. Noen flere?

debian er ikke det jeg er ute etter heller.Har dette på servern. Blir vel byttet ut snart. Har mye rart for seg.

takk for svar

Lenke til kommentar

jamen når det er noen beskjeder som er på engelsk er det da ikke Norsk. blir jo som å sitte i en norsk time og å snakke om forskjellige norsk ting, læreren snakker norsk, men plutselig hiver han inn et par engelske ord midt i en settning uten mål og mening. blir jo det samme omtrent om dere skjønner.

noe sånn som dette:

velkommen til this year, jeg hope dere vil get et good år. noe sånt. høres dumt ut sant?

Endret av wil
Lenke til kommentar
velkommen til this year, jeg hope dere vil get et good år. noe sånt. høres dumt ut sant?

Jo. De fleste utviklere av Open Source-programmer tar nok imot oversettere, så bare send en mail til de programmene du irriterer deg over, så får du sikkert lov å hjelpe. Selv har jeg alt jeg ønsker å ha på norsk på norsk.

Lenke til kommentar

hehe, jeg har ikke behov for å ha Linux på Norsk jeg. Bruker engelsk uannsett, både Linux og Windows har jeg på engelsk, så for min del gir jeg blanke, men joa det er litt irriterende å velge Linux med norsk språk også får man det ikke liksom. har prøvd det et par ganger å det ble litt for dumt.

Lenke til kommentar

Fedora er helt sikkert greit nok. men en av grunnene til å jeg kjører både Linux og Windows på Engelsk var fordi at all programvare som kom ut til både Linux og Windows kom på Engelsk først. så nå som jeg bare kjører Eng OS så synes jeg det er litt corny å ha Norsk OS.

ja nå skal det jo sies at de fleste i Norge snakker norsk så det er helt greit at noen bruker Norsk OS også, men å ha Linux på Norsk blir ikke særlig pent for å si det slik, blant annet pga at noen feilmeldinger kommer på engelsk osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...