kentbj Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Som topic sier så er jeg på utkikk etter en distro som kan ha norsk skriftspråk, dvs hele systemet.Gjerne noen alternativer. takk Har prøvd mandrake 10. Får ikke til norsk i hele systemet. Bare innlogging og kontrollpanel. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Tror alle distro'er skal ha støtte for norsk (bak GUI'et kjører de alle det samme.. - og ofte på gui'et og..) Har hatt stor suksess med debian på det området :-) (Hint: dpkg-reconfigure locales og apt-get install <alle språkpakker>) Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 har tenkt på suse, men var usikker på om det var full støtte.. skolelinux tviler jeg på at jeg kommer til å bruke. Noen flere? debian er ikke det jeg er ute etter heller.Har dette på servern. Blir vel byttet ut snart. Har mye rart for seg. takk for svar Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Parse error in "Har dette på servern. Blir vel byttet ut snart. Har mye rart for seg. " Elaborate. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 nei, det er som noen andre sier her. du får ikke hele Linux systemet på Norsk. du får bare enkelte ting på Norsk. har sett det selv og så Fedora i går som hadde blitt satt på Norsk språk. det var egentlig veldig lite som egentlig ble Norsk. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Pussig, jeg har ganske så norsk system satt opp til min far. Er et par error-beskjeder som er på engelsk her og der (til og med apt-get er på norsk! ) Endret 21. september 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) jamen når det er noen beskjeder som er på engelsk er det da ikke Norsk. blir jo som å sitte i en norsk time og å snakke om forskjellige norsk ting, læreren snakker norsk, men plutselig hiver han inn et par engelske ord midt i en settning uten mål og mening. blir jo det samme omtrent om dere skjønner. noe sånn som dette: velkommen til this year, jeg hope dere vil get et good år. noe sånt. høres dumt ut sant? Endret 22. september 2004 av wil Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Distroen kan jo ikke gjøre ALT norsk. Alle eventuelle program må jo også ha støtte for norsk. Kan ikke tenke meg at det fins noen mulighet for at distroen oversetter språket på andre programmer. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 velkommen til this year, jeg hope dere vil get et good år. noe sånt. høres dumt ut sant? Jo. De fleste utviklere av Open Source-programmer tar nok imot oversettere, så bare send en mail til de programmene du irriterer deg over, så får du sikkert lov å hjelpe. Selv har jeg alt jeg ønsker å ha på norsk på norsk. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 hehe, jeg har ikke behov for å ha Linux på Norsk jeg. Bruker engelsk uannsett, både Linux og Windows har jeg på engelsk, så for min del gir jeg blanke, men joa det er litt irriterende å velge Linux med norsk språk også får man det ikke liksom. har prøvd det et par ganger å det ble litt for dumt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Min fedora er på norsk - Oversettelsen er god nok for meg. Men windows hadde jeg på engelsk grunnet en totalt uforståelig oversettelse. Skjønner? Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 fedora lett staaaaAAAAbbiiilT funker som desktop Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Fedora er helt sikkert greit nok. men en av grunnene til å jeg kjører både Linux og Windows på Engelsk var fordi at all programvare som kom ut til både Linux og Windows kom på Engelsk først. så nå som jeg bare kjører Eng OS så synes jeg det er litt corny å ha Norsk OS. ja nå skal det jo sies at de fleste i Norge snakker norsk så det er helt greit at noen bruker Norsk OS også, men å ha Linux på Norsk blir ikke særlig pent for å si det slik, blant annet pga at noen feilmeldinger kommer på engelsk osv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Personlig synes jeg det er helt fint. Men det er kansje bare meg som er rar? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 nei, tror ikke at du kyrsjo er rar. jeg respekterer folk uannsett hvilket språk de bruker. tilogmed russisk og aferikansk, selv om jeg da hadde trodd at de norske menneskene som bruker aferikansk Linux var litt rare. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Arch Det var vel et rart forslag. Arch-folkene bryr seg nemlig ikke med å pakke ekstra språkpakker, så man får f.eks. ikke KDE på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå