Gå til innhold

Ymse Spørsmål (Vifter, CPU, Temp osv)


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-14 16:50, CAT-scan skrev:

ehh...vil jo gjerne beholde min nye prosessor litt mer enn en uke da, det kan bli mange langtidsskader på en CPU hvis den er for varm...





 

Alt under 60 grader er ikke (relativt) skadelig...

Så lenge maskinen er stabil og du ikke skal overklokke så er det greit.

 

Men det vil hjelpe mye med to papts vifter, en i front som blåser inn og en bak oppe som suger ut..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...jeg har fått CPU idag, men jeg lurer litt på den undersiden av kjøleribba på CPU-kjøleren jeg bestillte sammen med prosessoren

 

det er en "Coolermaster DP5-7H53F-0L"

 

Jeg vet det bruker å være en thermal pad der selve prosessor kjernen er, men på denne vifta er det en diiger hvit firkant (det kan godt hende dette er en thermal pad, men jeg har ikke sett dem så store - men så har ikke jeg akuratt sett så mange heller da....)Den er på ingen måte høyere enn resten av undersiden, og den er litt ruglete. Jeg har ingen varmeledende guffe å kline på undersiden (husker ikke navnet på det akuratt nå :smile:) derfor lurer jeg litt på om det er trygt å montere den slik som den er? Og om det er normalt med slik form for thermalpad?

Lenke til kommentar

fjern den greia der og legg på no arctic silver, egentlig hvilken som helst kjølepasta, men ikke thermal pad... det er no griseri.

hvis du ikke har kjølepasta så vent med å montere til du har, thermal pad er noe dritt, det klisser seg utover hele cpu'en og er nesten umulig å få av igjen ..

 

_________________

- PoWeR iS nOtHiNg WiThOuT cOnTrOl -

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: d_jay på 2002-05-14 21:07 ]

Lenke til kommentar

Ifølge Coolermaster's hjemmeside så er det visst "thermal grease", ikke thermal pad....de brukte to forskjellige måter visstnok, pad og grease.

Jeg regner med at thermal grease er det samme som kjølepasta...og at det ikke skulle være nødvendig med no ekstra kjølepasta. Monterer den slik som den er jeg, det går sikkert bra....jeg skal jo ikke overklokke så det er ikke så viktig for meg å få absolutt alt den potensielle ytelsen ut av ribba/viften, jeg skal bare ha det til å fungere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...