Gå til innhold

Radeon X700 hos Anandtech og THG


Smirnoff

Anbefalte innlegg

Raptor,21/09/2004 : 15:42]Interesant å se dette Catalyst AI opplegget til ATi

 

De som har vært imot optimaliseringer før... Bra du kan slå det av iallefall. Regner vel med at nvidia følger etter også da...

Spesifikke applikasjons optimaliseringer er ganske vanlig for nVidia.

 

Mener fremdeles at nVidia har vunnet dette segmentet pga Shader Model 3 og SLi støtte. Skal ikke se bort i fra at ATi virkelig drenger demmes "AI" når spill med Shader Model 3 kommer for fult...  :ermm:

Så lenge det ikke går ut over bildekvaliteten... Men ulempen er at det er typiske benchmark spill som blir mål for slike optimaliseringer noe som gjør at de fleste testene ikke viser et helt riktig bildet av virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040921/index.html

 

syns det var artig å se at x800xt gruser 6800gt i de fleste testene (untatt doom3 og call of duty)

 

mitt neste kort bør bli x800xt

 

sitter på et 9700pro kort no og jeg innbiller meg at x700 er på nivå med dette

x600 ligger mer på et nivå med 9600 og 9500

 

godt å se at prisnivået ikke skal ligge så høyt, så ati er fremdeles mest for pengene da de har ca lik ytelse som 6600 til nvidia men noe billigere

Lenke til kommentar
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040921/index.html

 

syns det var artig å se at x800xt gruser 6800gt i de fleste testene (untatt doom3 og call of duty)

 

mitt neste kort bør bli x800xt

 

sitter på et 9700pro kort no og jeg innbiller meg at x700 er på nivå med dette

x600 ligger mer på et nivå med 9600 og 9500

 

godt å se at prisnivået ikke skal ligge så høyt, så ati er fremdeles mest for pengene da de har ca lik ytelse som 6600 til nvidia men noe billigere

X800XT PE er konkurenten til 6800ultra, så at det knuser 6800GT er naturlig.

 

X700 er en god del foran 9700pro.

Lenke til kommentar
syns det var artig å se at x800xt gruser 6800gt i de fleste testene (untatt doom3 og call of duty)

 

godt å se at prisnivået ikke skal ligge så høyt, så ati er fremdeles mest for pengene da de har ca lik ytelse som 6600 til nvidia men noe billigere

Skulle bare mangle, 6800GT gruser X800PRO som det konkurerer mot i mange tester... Blir akkuratt som å sammenligne et X800XT kort med et X800PRO kort

 

Er ikke enig i at ATi kortet gir mest for pengene, da det mangler SM 3.0 som jeg mener er en viktig funksjon, og også SLi som heller ikke er en dum idé

Lenke til kommentar
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040921/index.html

 

syns det var artig å se at x800xt gruser 6800gt i de fleste testene (untatt doom3 og call of duty)

 

mitt neste kort bør bli x800xt

 

sitter på et 9700pro kort no og jeg innbiller meg at x700 er på nivå med dette

x600 ligger mer på et nivå med 9600 og 9500

 

godt å se at prisnivået ikke skal ligge så høyt, så ati er fremdeles mest for pengene da de har ca lik ytelse som 6600 til nvidia men noe billigere

Var jaggu mye rart i denne posten gitt :p

 

1. Prisen på x700xt og 6600gt er satt til 199$ for 128MB versjonene. (De er altså likt priset) Da 6600gt ser ut til å yte hakket bedre skjønner jeg ikke hvordan du kan få x700 til å bli ett bedre kjøp?

 

2. 9700 Pro er endel svakere enn x700xt (men mener du standard x700 så vet jeg ikke)

 

3. At x800xt slår 6800gt er vel bare naturlig da disse to ikke konkurrerer i samme klasse som flere har sagt.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Det alt står og faller på for min del er 6600GTs ytelse med SLI. Vil to slike kort ha samme eller bedre ytelse enn Nvidias og Atis toppkort nå, er det vel i grunnen ikke mer å snakke om. At x700-kort ikke støtter SLI vil på den bakgrunnen tale for seg. Men vi får vente og se...

Ja, SLI-greia er jo litt spennede, neppe aktuelt for meg, men gøy å se hvordan det utvikler seg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...